Legolasswe Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2009 (redigerat) Ibland händer det att min dator startar om(inte ofta,utan nån gång var tredje dag eller något sånt)Undrar om det är fel på grafikkortet eller om det är ett virus.Datorn är inte gammal,den är från i julas. Tillägger också att ibland händer det så att jag inte kan trycka upp någonting,som mappar,program,firefox,startmenyn mm. Jag vågar inte installera om ifall det är fel på något inne i datorn.Men om det är ett virus så kan jag installera om + omformatera. Jag har skannat datorn med Ad Aware och Panda Internet Security 2009 free,men den hittar bara tracking cookies "Data miners". Ska jag ladda ner Spyboot & Destroy och söka igenom också?Eller kan det vara för att det är för mycket damm i datorn? Vill ha svar så snabbt som möjligt. Redigerat 3 Juni 2009 av Legolasswe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2009 Får du bluescreen eller startar den bara om? Överhettning är en vanlig orsak att datorn startar om, så har datorn stått på länge eller gör något krävande när den startar om så kan det vara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2009 min startades om väldigt ofta innan jag köpte mina nya fläktar. Damma av dina fläktar men var försiktig så du inte förstör moderkortet. Eller köper du nya.. det var jag tvungen att göra eftersom det hade samlats så mycket damm i fläktarna så de hackade hela tiden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2009 (redigerat) Hur gammal är den? Vanligaste anledningen till random omstarter är just överhettning. Kanske dags att rensa den från damm. Redigerat 3 Juni 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Legolasswe Skrivet 4 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 (redigerat) Har tagit bort virus,ska snart rensa bort damm i fläkten. Redigerat 4 Juni 2009 av Legolasswe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 4 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2009 Låter som överhettning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Legolasswe Skrivet 5 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2009 (redigerat) Klart! :) Har tagit bort damm,och installerat om.Anledning för att jag installerade om: ibland händer det så att jag inte kan trycka upp någonting,som mappar,program,firefox,startmenyn mm. Såg också att det var massa damm i fläkten på mitt graffikort. Redigerat 2 Augusti 2009 av Legolasswe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 7 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Juni 2009 Öppna datorn och ta bort CPU fläkten. Brukar finnas en hel del damm där under vilket kan orsaka stora problem. Damma gärna av fläkten på GPU'n också, då den har tendens att vara ganska känslig. Sen är det bara att bygga ihop igen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.