Hoppa till innehåll

Pokemon Crystal


Rekommendera inlägg

alla pokemon gold/silver spel slutar att fungera efter att man inte använt det på ett tag (man kan inte spara). Vill veta om det är samma sak med crystal innan jag köper det? och vad är skillnade n mellan crystal och gold/silver?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

alla pokemon gold/silver spel slutar att fungera efter att man inte använt det på ett tag (man kan inte spara). Vill veta om det är samma sak med crystal innan jag köper det? och vad är skillnade n mellan crystal och gold/silver?

Jag vet inte om jag minns rätt nu men.. Jag tror att gold/silver har något som gör att man inte kan spara mer efter en viss tid, men hursomhelst så är det inte så på Pokemon Crystal.

Jag har spelat Pokemon Crystal nu i 4år och inte råkat ut för något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att batteriet som sparfilen använder tar slut så fort är att spelets inbyggda klocka behöver ström. Samma sak borde gälla med Crystal, men mitt har inte slutat fungera än.

 

Det heter "Internal Battery" och, som sagt, när det tar slut så går det inte att spara mer.

Jag tror att det interna batteriet i Crystal har mer energi, än i Gold/Silver.

Även GBAs pokemon-spel som t.ex. FireRed, LeafGreen, Ruby, Sapphire har har interna batterier.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även GBAs pokemon-spel som t.ex. FireRed, LeafGreen, Ruby, Sapphire har har interna batterier.

Har inte GBA-spel och nyare något slags flashminne för sparfilen? Jag vet att det finns ett batteri i RSE, det är till klockan, men FRLG är jag osäker på... Redigerat av JosJuice
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att batteriet som sparfilen använder tar slut så fort är att spelets inbyggda klocka behöver ström. Samma sak borde gälla med Crystal, men mitt har inte slutat fungera än.

så du menar att om man spelar sina pkmn-spel så och då så "dör" de aldrig eftersom batteriet i kasseten laddas när man kör spelet?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anledningen till att batteriet som sparfilen använder tar slut så fort är att spelets inbyggda klocka behöver ström. Samma sak borde gälla med Crystal, men mitt har inte slutat fungera än.

så du menar att om man spelar sina pkmn-spel så och då så "dör" de aldrig eftersom batteriet i kasseten laddas när man kör spelet?

 

Det laddas inte.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...