Hoppa till innehåll

Uppdateringar Under Sommaren (juni/juli)


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 209
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst MacGyver

Tycker jag med. Frosty Fuska är så uttjatat.

Säger han som varit medlem i 51 dagar :_

 

Rep är dåligt då det ändå inte kommer användas för hur bra ett inlägg är, utan bara hur man känner varandra.
Det är bara dina fördomar. Om man byter REP med varandra så ska det såklart bli ban eller varning.

 

Man ska exempelvis såklart inte kunna ge REP till samma person hela tiden, utan man måste vänta X antal timmar.

 

Visst, någon kanske tjänar 5 rep eller så genom att byta med varandra, men de som tjänar det på ett ärligt sätt genom att skriva bra inlägg är alltid de som kommer ha mest.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Det är bara dina fördomar. Om man byter REP med varandra så ska det såklart bli ban eller varning.

 

Man ska exempelvis såklart inte kunna ge REP till samma person hela tiden, utan man måste vänta X antal timmar.

 

Visst, någon kanske tjänar 5 rep eller så genom att byta med varandra, men de som tjänar det på ett ärligt sätt genom att skriva bra inlägg är alltid de som kommer ha mest.

 

 

Sen så är det ju inte så säkert att mods/admin märker att de byter. Och de behöver ju inte byta heller. En person kan ju bara ge en annan en massa.

Redigerat av UOne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Sen så är det ju inte så säkert att mods/admin märker att de byter. Och de behöver ju inte byta heller. En person kan ju bara ge en annan en massa.

Läste du mitt inlägg? Det är bara att skaffa spärrar för att ge någon en massa rep hur som helst.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rep är dåligt då det ändå inte kommer användas för hur bra ett inlägg är, utan bara hur man känner varandra.

Det är bara dina fördomar. Om man byter REP med varandra så ska det såklart bli ban eller varning.

 

Man ska exempelvis såklart inte kunna ge REP till samma person hela tiden, utan man måste vänta X antal timmar.

 

Visst, någon kanske tjänar 5 rep eller så genom att byta med varandra, men de som tjänar det på ett ärligt sätt genom att skriva bra inlägg är alltid de som kommer ha mest.

 

Jag är för REP - systemet, helt klart :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fuskamynt tycker jag att vi definitivt skulle klara oss utan. Och ett REP system skulle inte vara att klaga på.

En sak som jag personligen skulle tycka var bättre än Affären är ett "Veteran" system som är antingen baserat på medlemstid eller Rank. Tex Medlem 6 månader = 1 Veteran point. 12 månader = 2 veteran points, 18 = 3 (Så efter 18 månader har man 6 points) Eller att man får points för sin rank. Men då tycker jag även att det ska finnas saker som bevisar att man är veteran, direkt när man ser användaren. Exempel är Bild i signaturen, större avatar, "Effekter" på namnet, personlig titel etc.

 

Och om det inte tycks vara en bra idé så skulle man även kunna införa ett liknande system med REP, men det tror jag tyvärr inte skulle funka.

 

Tema Kan mycket väl hända att det kan tyckas vara ett stort projekt. Men ett "Stilrent/Minimalistic" gärna vitt skulle jag inte klaga på. Även ett lite mörkare tema. Dock så är det inte jätteviktigt då det absolut duger som det är.

 

Sen om jag får flika in lite angående åldersgräns så tycker jag att det är en ytters dålig idé. Man ska inte begränsa ett publikt forum med en åldersgräns såvida inte forumets innehåll är material som kräver en ålder på 18+ för att besöka.

 

Sen så tycker jag även att det skulle införas en anti-gnäll knapp då det finns för mycket sådant här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...