Garone Skrivet 8 Juni 2009 Rapport Skrivet 8 Juni 2009 (redigerat) Tjenare. Skall beställa mitt PS3 imorgon ( 80GB om någon undrar ) men jag har jävligt svårt med att välja spel. :/ Vad jag behöver är något som räcker i åtminstone en till två månader och som fokuserar på enspelarläge ( kan inte skaffa PSN på ett tag. ) Jag skulle vara enormt tacksam för konstruktiva tips. Skriv inte bara "Köp <Insert> för det är bäst 8D" utan berätta lite varför. Spel jag fått lite intresse för: Metal Gear Solid 4 ( Har blivit talad om för att jag inte kommer förstå ett piss av storyn om jag inte spelar resten av serien först. Någon som kan ge en 2:a om det? ) Infamous ( Hela superhjälte grejen verkar lite fånig och jag är rädd för att tröttna snabbt. ) Uncharted: Drake's Fortune ( Har hört att det är ganska så kort. ( runt 5h ) Och eftersom jag behöver ett som räcker hela sommaren så bör det väl finnas bättre val än Uncharted. Eller? ) Resistance 2 ( Har hört mycket gott om det men aldrig tagit mig tiden att titta närmare på. ) Little Big Planet ( Verkar riktigt intressant men hörde att man behöver PSN för att ens kunna spela det(?) Killzone 2 ( Jag tycker att jag har alldeles för många FPS spel för tiden och enspelarläget verkar lite kort. ) Tack på förhand. Redigerat 8 Juni 2009 av Garone Citera
GangsterTwist Skrivet 8 Juni 2009 Rapport Skrivet 8 Juni 2009 (redigerat) Vi gör så här, ta bort: Resistance 2 (för kort och *viskar* inte så bra**) Uncharted: Drake's Fortune (kort, och kommer 2a, så spara pengarna på de spelet istället) Nu spel jag anser och varför: Metal Gear Solid 4: Kolla mannen, de är för mig den bästa spel upplevelsen jag någonsin fått, allt känns så bra i det spelet. Spelat Campain flera gånger om. Hitta nya saker i varje spel runda. Rekommenderar som mest. Ett måste för PS3 Steathy Gamers som har smak för story. Men det är grejen, jag har inte kört något Metal Gear innan och jag förstår ungefär allt. Little Big Planet: Ja man måste inte ha internet, de är bara "rappa kalja". Men det rekommenderas såklart internet, då kan du ladda ner downloadable content. Och vid sidan om varför kan du inte ha internet koppling, de är gratis och trådlöst är inbyggt och annars dra sladd? vad är the problem? Men själv jag gillar inte spelet, jag respekterar det, men gillar det inte. Känns som ett pain in the ass att bygga. Men att köra andras Online kan ju vara kul, med vänner. Så nej spelet bör du inte köpa. Killzone 2: Mums mums. Killzone 2 is off the hook. Seriöst grym grafik, skit svår AI på svåraste svårighets graden, för utmaning, fast DU KOMMER DÖ minst ca 3-4 gånger per level kan jag säga. Fast Campain är riktigt well done och detaljerat till det minsta. Kanske något wierd voice over där och här. Men annars helt okej, lite över average om du förstår. Multiplayern är också top notch fast den försvinner i sjön utan internet. Men visste du att de finns bot mode? Du kan köra mot botar. Inte lika kul. Men de finns! Tillägg: Red Faction Guerilla: Det är detaljerad destruction, trust me, du kan ha kul hur länge som helst med det. Många missions, lär hålla länge ville jag säga med det. Och sägs att det är väldigt svårt på svåraste svårighetsgraden (för utmaning) och håller längre. Annars är det multiplayer också.. GTA IV: Grymt spel, bästa utvecklarna, top notch detalj, hållbarhet for the win. Spelar det än idag, haft de sen release vid 2008-04-29. Satt de håller länge. Lika länge som Metal Gear Solid 4 (för mig då da) Annars är det multiplayer också.. Fallout 3: Uff, spela det på datan. Finns inte riktigt något likande RPG som har givit mig samma upplevelse som denna gjorde. Grymmmmmt bra spel för mig allafall. Mycket att göra, myyycket. Redigerat 8 Juni 2009 av GangsterTwist Citera
Garone Skrivet 8 Juni 2009 Författare Rapport Skrivet 8 Juni 2009 (redigerat) Vi gör så här, ta bort: Resistance 2 (för kort och *viskar* inte så bra**) Uncharted: Drake's Fortune (kort, och kommer 2a, så spara pengarna på de spelet istället) Nu spel jag anser och varför: Metal Gear Solid 4: Kolla mannen, de är för mig den bästa spel upplevelsen jag någonsin fått, allt känns så bra i det spelet. Spelat Campain flera gånger om. Hitta nya saker i varje spel runda. Rekommenderar som mest. Ett måste för PS3 Steathy Gamers som har smak för story. Men det är grejen, jag har inte kört något Metal Gear innan och jag förstår ungefär allt. Little Big Planet: Ja man måste inte ha internet, de är bara "rappa kalja". Men det rekommenderas såklart internet, då kan du ladda ner downloadable content. Och vid sidan om varför kan du inte ha internet koppling, de är gratis och trådlöst är inbyggt och annars dra sladd? vad är the problem? Men själv jag gillar inte spelet, jag respekterar det, men gillar det inte. Känns som ett pain in the ass att bygga. Men att köra andras Online kan ju vara kul, med vänner. Så nej spelet bör du inte köpa. Killzone 2: Mums mums. Killzone 2 is off the hook. Seriöst grym grafik, skit svår AI på svåraste svårighets graden, för utmaning, fast DU KOMMER DÖ minst ca 3-4 gånger per level kan jag säga. Fast Campain är riktigt well done och detaljerat till det minsta. Kanske något wierd voice over där och här. Men annars helt okej, lite över average om du förstår. Multiplayern är också top notch fast den försvinner i sjön utan internet. Men visste du att de finns bot mode? Du kan köra mot botar. Inte lika kul. Men de finns! Tillägg: Red Faction Guerilla: Det är detaljerad destruction, trust me, du kan ha kul hur länge som helst med det. Många missions, lär hålla länge ville jag säga med det. Och sägs att det är väldigt svårt på svåraste svårighetsgraden (för utmaning) och håller längre. Annars är det multiplayer också.. GTA IV: Grymt spel, bästa utvecklarna, top notch detalj, hållbarhet for the win. Spelar det än idag, haft de sen release vid 2008-04-29. Satt de håller länge. Lika länge som Metal Gear Solid 4 (för mig då da) Annars är det multiplayer också.. Fallout 3: Uff, spela det på datan. Finns inte riktigt något likande RPG som har givit mig samma upplevelse som denna gjorde. Grymmmmmt bra spel för mig allafall. Mycket att göra, myyycket. Det spel jag är mest inne på just nu är nog MSG4. Gillar hela stealth-action grejen... Tilläggen: Tänker köpa Red Faction: Guerilla till datorn. Är bara intresserad av PS3 exklusiva. GTA IV har jag klarat och sålt. Fallout 3 har jag till datorn och klarat ut. [EDIT]: Det blev MGS4. Tack för hjälpen Redigerat 9 Juni 2009 av Garone Citera
5FJSKFJSKGJES Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Skrivet 9 Juni 2009 uncharted är rätt billigt nu för tiden.. 200 kr kan du nog hitta det för. Ett enormt bra spel med roliga karaktärer och bra röstskådespeleri. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.