YaTwice Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Tjenare! Jo, nu är det så att min stationära dator har börjat krånglat lite smått. Det började med att den öppnade filer/program mycket långsammare än vanligt. T.ex ett internetfönster tog minst 1-2 min att öppna, då det egentligen brukade ta max 10 sek. Inte nog med det, men när den försökte öppna något, och blir så där långsam, så låter det som om datorn "hackar" lite. Svårt att förklara, men det blir lite som om datorn försöker kämpa: "Jag SKA öppna programmet!" Detta är inget virus/spyware/liknande, då jag är enormt försiktig när det gäller sådant. Och så allra senast, (eller tja, det var väl drygt en månad sedan men iallafall), så kom det nya uppdateringar från Microsoft, vilket jag installerade, och efter det ville datorn starta om sig, (inget onormalt där). Efter att den hade startat om sig så kommer: "Uppdateringar konfigureras, Steg 1 av 3 0 % Klar". Den går fint till Steg 3 av 3, men väl där så går den från 0 % klart till 76 % klart, sedan händer inget på drygt 30 sek. Efter det så hinner man se inloggningsfönstret i ungefär 0,2 sek, innan "Windows avslutas" kommer upp. Datorn startar då om sig, går tillbaka till steg 3 av 3, upprepar samma sak, går från 0 % till 76 %, fastnar, startar om sig, och går tillbaka. Ja, ni förstår, den bara loopar om det, (och efter att ha sett det ungefär 30-40 gånger, så förstod jag att något va fel :P) Finns det inget sätt som jag kan få den att verkligen uppdatera det, så att jag kan börja logga in igen? Har hört att det ända sättet är att välja "System Recovery", men jag har dock ett par filer på datorn som jag ej vill ska försvinna. Jag kör Windows Vista Home Premium, om det hjälper något. All hjälp uppskattas. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OOME Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 (redigerat) Låter konstigt. Jag har själv inga kunskaper om Vista. Men prova att surfa dig in på Vista sidan på nätet och kolla om andra har samma problem, eller om det redan finns en lösning där. Om du tror att det beror på uppdaterings problem. Prova då att kolla upp vad Microsoft har skrivit om det (Senaste uppdateringen) och vad det gäller Vista users. Redigerat 9 Juni 2009 av House Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Låter mer som om det är din hårddisk som segar ur, hur gammal är burken ungefär? /ps Det finns två stycken system recovery, en för bara systemet och en för hela burken. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fuzioner Skrivet 10 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2009 Leta runt. maila Microsoft, pröva system recovery, eller kanske t.o.m blåsa om den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
YaTwice Skrivet 11 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2009 Låter mer som om det är din hårddisk som segar ur, hur gammal är burken ungefär? Den köptes april förra året. Leta runt. maila Microsoft, pröva system recovery, eller kanske t.o.m blåsa om den?Jo, ja. Jag får nog prova System Recovery. Lite synd på ett par filer som jag gärna velat ha kvar då, men om det är enda lösningen så... :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PhenomII Skrivet 11 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2009 prova att starta i felsäkert läge(F8 när datorn startar) innan du kör system recovery du kanshe kan rädda några filer den vägen..... det eller en linux skiva. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
YaTwice Skrivet 11 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2009 prova att starta i felsäkert läge(F8 när datorn startar) innan du kör system recovery du kanshe kan rädda några filer den vägen..... det eller en linux skiva. ;) Försökt att köra i felsäkert läge, men jag kommer fortfarande tillbaka till loopandet av "Uppdateringarna konfigureras", så tills datorn uppdaterar på "riktigt", så kan jag inte logga in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PhenomII Skrivet 11 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2009 prova en linux skiva fins guider på nätet har använt ubunto själv för liknande saker Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.