Hoppa till innehåll

Komprimera Låtar


TechnoLover

Rekommendera inlägg

Att göra den betydligt mindre i storlek innebär sämre kvalité om du inte har en hel låt som .wav fil eller liknande.

 

Och enligt mig är 4gb musik lite för mycket. Om du har halvbra kvalité på låtarna kanske du får plats med 1000 och tror knappast du har 1000 favoritlåtar.

 

För mycket? Jag tycker det är för lite. Sen 1000 låtar blir det inte. Jag har 2767 låtar på min ipod som tar 19,52GB. Gör matten själv.:P

 

om du har 2000 låtar som tar 19gb så är det något fel. Kan säga att jag har över det dubbla antalet låtar på min dator och jag ligger på runt 10gb.

 

Han kanske har låtarna i .wav-format?

 

Då får dom vara 7mb var. Det är jävligt mycket.

 

Va?

Jag har tre .wav låtar på min mobil. De är ungefär 3 minuter långa var, men upptar 30 mb plats var.

 

Wav. format = fuckat. En låt i WMA/MP3 format tar 3-4mb (oftast). Så vad är det för mening med wav?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att göra den betydligt mindre i storlek innebär sämre kvalité om du inte har en hel låt som .wav fil eller liknande.

 

Och enligt mig är 4gb musik lite för mycket. Om du har halvbra kvalité på låtarna kanske du får plats med 1000 och tror knappast du har 1000 favoritlåtar.

 

För mycket? Jag tycker det är för lite. Sen 1000 låtar blir det inte. Jag har 2767 låtar på min ipod som tar 19,52GB. Gör matten själv.:P

 

om du har 2000 låtar som tar 19gb så är det något fel. Kan säga att jag har över det dubbla antalet låtar på min dator och jag ligger på runt 10gb.

 

Han kanske har låtarna i .wav-format?

 

Då får dom vara 7mb var. Det är jävligt mycket.

Va?

Jag har tre .wav låtar på min mobil. De är ungefär 3 minuter långa var, men upptar 30 mb plats var.

 

Wav. format = fuckat. En låt i WMA/MP3 format tar 3-4mb (oftast). Så vad är det för mening med wav?

 

Ljudkvaliten är 1411kbps

 

Ljudkvaliten i WMA eller MP3 ligger runt 280kbps

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att göra den betydligt mindre i storlek innebär sämre kvalité om du inte har en hel låt som .wav fil eller liknande.

 

Och enligt mig är 4gb musik lite för mycket. Om du har halvbra kvalité på låtarna kanske du får plats med 1000 och tror knappast du har 1000 favoritlåtar.

 

För mycket? Jag tycker det är för lite. Sen 1000 låtar blir det inte. Jag har 2767 låtar på min ipod som tar 19,52GB. Gör matten själv.:P

 

om du har 2000 låtar som tar 19gb så är det något fel. Kan säga att jag har över det dubbla antalet låtar på min dator och jag ligger på runt 10gb.

 

Han kanske har låtarna i .wav-format?

 

Då får dom vara 7mb var. Det är jävligt mycket.

Va?

Jag har tre .wav låtar på min mobil. De är ungefär 3 minuter långa var, men upptar 30 mb plats var.

Wav. format = fuckat. En låt i WMA/MP3 format tar 3-4mb (oftast). Så vad är det för mening med wav?

 

Ljudkvaliten är 1411kbps

 

Ljudkvaliten i WMA eller MP3 ligger runt 280kbps

 

Nej.. MP3 kan vara 64kb/s om man så vill.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att göra den betydligt mindre i storlek innebär sämre kvalité om du inte har en hel låt som .wav fil eller liknande.

 

Och enligt mig är 4gb musik lite för mycket. Om du har halvbra kvalité på låtarna kanske du får plats med 1000 och tror knappast du har 1000 favoritlåtar.

 

För mycket? Jag tycker det är för lite. Sen 1000 låtar blir det inte. Jag har 2767 låtar på min ipod som tar 19,52GB. Gör matten själv.:P

 

om du har 2000 låtar som tar 19gb så är det något fel. Kan säga att jag har över det dubbla antalet låtar på min dator och jag ligger på runt 10gb.

 

Han kanske har låtarna i .wav-format?

 

Då får dom vara 7mb var. Det är jävligt mycket.

Va?

Jag har tre .wav låtar på min mobil. De är ungefär 3 minuter långa var, men upptar 30 mb plats var.

 

Wav. format = fuckat. En låt i WMA/MP3 format tar 3-4mb (oftast). Så vad är det för mening med wav?

 

Bättre ljudkvalitet. wav, FLAC, Apple lossless är okomprimerad. MP3 finns ju till 16-320kbit/s komprimerad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa är riktigt känsliga för sånt, jag känner nog ingen skillnad på 192kbs och 320kbs men under 128kbs låter det dåligt (Kör med Steelseries Siberia headset). Däremot är jag väldigt känslig med framerate^^ vet flera som inte ser nån skillnad på 30 och 60, jag ser skillnad på 50/60.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa är riktigt känsliga för sånt, jag känner nog ingen skillnad på 192kbs och 320kbs men under 128kbs låter det dåligt (Kör med Steelseries Siberia headset). Däremot är jag väldigt känslig med framerate^^ vet flera som inte ser nån skillnad på 30 och 60, jag ser skillnad på 50/60.

Talar du om spel och liknande nu? För jag tror det beror på din skärm. På LCD skärmar kan det t.o.m synas skillnad mellan 59 och 60 FPS medans man knappt ser någon skillnad över 30 på de äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo när jag spelar wow, mina kompisar kanske har äldre skärmar då.

Out of curiosity, vilken upplösning har du på skärmen?

 

Gå inte off-topic nu, WASD. Vad har detta med "komprimera låtar" att göra?

 

OnT: Vilket ljudformat är bäst? D.v.s högst kvalitet men som tar minst plats?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...