Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Tja, har hört att många "dammsugit" sin dator och den börjar funka bättre / slutat lagga. Min dator har varit 1 gång på lagning men dom hittade inget fel till stärvandet så dom rengjorde fläkten och den började funka vanligt, och nu har lagget börjar igen så jag tänkte dammsuga datorn :)

Så hur gör man det?

Skrivet (redigerat)

jag tror du ska använda dig utav metallmunstycke. Försök att inte komma för nära moderkortet heller. Nudda inte sakerna ha de några cm från munstycket.

(om du öppnar upp datorn ser du fläkten)

Redigerat av UOne
Skrivet

jag tror du ska använda dig utav metallmunstycke. Försök att inte komma för nära moderkortet heller. Nudda inte sakerna ha de några cm från munstycket.

(om du öppnar upp datorn ser du fläkten)

Har bärbar ;o
Gäst pong218
Skrivet

testa damsuga utanpå datan mot fläkten vid öppningen. eller så kan lagg bero på mycket på hårddisken många program m.m.

Skrivet

Bästa är att använda munnen till att blåsa med.

Eller en hårblås som kan blåsa kallluft.

Så har man dammsugaren en bit utanför chassit för att suga in dammet.

Skrivet

Tar en dammsugare och dammsuger fläkten, simplare kan det inte bli?

Var ligger fläkten? LuL , vet inget om datorer [ Och med inget menar jag verkligen INGET ]

uppna och titta efter. du vet väll hur en fläkt ser ut? ;)
Skrivet

Var ligger fläkten? LuL , vet inget om datorer [ Och med inget menar jag verkligen INGET ]

Hur öppnar man en bärbar dator? ;o
Skrivet

Hur öppnar man en bärbar dator? ;o

skit i och öppna den, fläkten brukar sitta på baksidan av laptopen lr framför tangentbordet.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...