Hoppa till innehåll

Datorn Stängs Ner


 Dela

Rekommendera inlägg

Har ett problem med WoW.. Jag kan logga in och så men efter 10-20 minuter blir skärmen svart och hela datorn stängs av. Det händer också att jag kan sitta rätt så länge och sen när man tror att allt är frid och fröjd, så försvinner hela sk*ten.

Det är väldigt störande och det tar ett tag innan datorn går att sätta på igen. Då kan jag logga in men sen händer samma sak igen -.-

 

Vad är det för problem? Är det spelet eller min dator?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ditt grafikkort, har haft samma problem, finns en inställning på datorn som hindrar skärmen från att slockna men det är lite riskfullt

 

Om du har XP, högerklicka desktop och välj properties > screen saver/skärmsläckare > välj när/hur din dator ska gå i standby

 

Vista - control panel > power > etc

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan också vara ett virus?

 

Har haft ett virus som slocknade min dator totalt efter 15 - 30 min. Fick reda på det så startade datorn och laddade ner Eset Businesses Edition och det tog bort det :)

 

Så prova lite antivirus eller formatera om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade samma problem, för mig var det för att datorn överhettades och slog av sig själv för att skydda sig, fick blue screens också, när vi öppna datorn var fläkten fast smält, har inte fått nå sånt nu med ny fläkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Datorn har klarat WoW tidigare, vet inte vrf den håller på så nu.

 

Har så att datorn ska slockna efter 20 minuter, men då ska den återvända till inloggningsskärmen, vilket det inte gör.

Ska virussöka allt och se om jag finner nåt.

 

Det kan vara så som ExorZ säjer, slår ofta på datorn på morgonen och glömmer att stänga av den efter att ha använt den. Sen kanske den blir överhettad när den får jobba hårt när jag slår på WoW efter att ha varit på en hel dag.

 

 

Redigerat av Mikhaela
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som hjälpte för mig på min gamla dator, var att låta den ta sin lilla tid. Starta den gå, gå o drick kaffe. Sen när du kommer tillbaka, har den stått tillräckligt länge på Login-skämen och blivit varm i byxorna. Då är det bara att logga in, gå AFK igen, sen komma tillbaka en 5-10 minuter senare så den får starta upp allt i lugn och ro. Fungerade för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det som hjälpte för mig på min gamla dator, var att låta den ta sin lilla tid. Starta den gå, gå o drick kaffe. Sen när du kommer tillbaka, har den stått tillräckligt länge på Login-skämen och blivit varm i byxorna. Då är det bara att logga in, gå AFK igen, sen komma tillbaka en 5-10 minuter senare så den får starta upp allt i lugn och ro. Fungerade för mig.

Verkar jobbigt, sen måste den ändå ladda om allt efter du loggat in :P Tar typ 30 sec för datorn att ladda login skärmen, men sen kan det ta olika lång tid att ladda alla program Efter du loggat in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...