Hoppa till innehåll

Google Blev En Inte Så Trevlig Sida


majskolv

Rekommendera inlägg

Är det samma med alla datorer i nätverket? om det inte är det kan det vara en kompis som vill busa med dig, kan du ladda upp den här filen: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

(en osynlig fil tror jag, öppna den med notepad och kopiera in här vad som står)

 

I den kan man ändra så att man kommer till en annan sida än vad man skriver in.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

# Copyright © 1993-1999 Microsoft Corp.

#

# Det här är HOSTS-exempelfilen som används av Microsoft TCP/IP för Windows.

#

# Den här filen innehåller mappningar av IP-adresser till värdnamn. Du bör

# inte ange fler än en post per rad. IP-adressen bör anges

# i den första kolumnen och följas av motsvarande värddatornamn.

# IP-adressen och värdnamnet måste åtskiljas av minst ett blanksteg.

#

# Kommentarer (som dessa) kan infogas på en egen rad eller

# efter ett datornamn. Kommentarer måste föregås av tecknet #.

#

# Till exempel:

#

# 102.54.94.97 rhino.acme.com # källserver

# 38.25.63.10 x.acme.com # klientvärddatorn x

 

127.0.0.1 localhost

 

66.55.141.21 www.google.se

Redigerat av pallainte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där har vi det, det är inställt att när du skriver in "www.google.se" kommer du till 66.55.141.21 (redtube). Radera den raden och spara filen så är det fixat :) Förmodligen en kompis som har gjort det. Om det skulle vart något virus skulle det vara google.com istället.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Låt någon ta bort viruset då, min morbror kan typ allt om datorer och när jag får virus vilket är hela tiden så kommer han och tar bort det :D

Svårt att köra Anti-virusprogrammet.. Det är anledningen till att småbarnen inte ska vistas på internet. Sen är det ett tips att läsa tråden innan man yttrar sig.

 

Det här måste jag göra på min kompis.. :)

 

Edit: Går inte att spara filen.. Hmm..

Redigerat av Luxaxix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låt någon ta bort viruset då, min morbror kan typ allt om datorer och när jag får virus vilket är hela tiden så kommer han och tar bort det :D

Svårt att köra Anti-virusprogrammet.. Det är anledningen till att småbarnen inte ska vistas på internet. Sen är det ett tips att läsa tråden innan man yttrar sig.

 

Det här måste jag göra på min kompis.. :)

 

Edit: Går inte att spara filen.. Hmm..

 

lite onödigt att rota fram en gammal tråd men det var INGET virus det var min morbror som skulle skoja med pappa

oxå kan jag en del om datorer, som att ta bort virus ;:

Redigerat av pallainte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låt någon ta bort viruset då, min morbror kan typ allt om datorer och när jag får virus vilket är hela tiden så kommer han och tar bort det :D

 

Svårt att köra Anti-virusprogrammet.. Det är anledningen till att småbarnen inte ska vistas på internet. Sen är det ett tips att läsa tråden innan man yttrar sig.

 

Det här måste jag göra på min kompis.. :)

 

Edit: Går inte att spara filen.. Hmm..

 

lite onödigt att rota fram en gammal tråd men det var INGET virus det var min morbror som skulle skoja med pappa

oxå kan jag en del om datorer, som att ta bort virus ;:

 

Min pik var riktad mot F10:an, inte mot dig eller någon annan. Till skillnad från vissa andra här så läser jag trådar innan jag lägger ett korkat inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låt någon ta bort viruset då, min morbror kan typ allt om datorer och när jag får virus vilket är hela tiden så kommer han och tar bort det :D

 

Svårt att köra Anti-virusprogrammet.. Det är anledningen till att småbarnen inte ska vistas på internet. Sen är det ett tips att läsa tråden innan man yttrar sig.

 

Det här måste jag göra på min kompis.. :)

 

Edit: Går inte att spara filen.. Hmm..

lite onödigt att rota fram en gammal tråd men det var INGET virus det var min morbror som skulle skoja med pappa

oxå kan jag en del om datorer, som att ta bort virus ;:

 

Min pik var riktad mot F10:an, inte mot dig eller någon annan. Till skillnad från vissa andra här så läser jag trådar innan jag lägger ett korkat inlägg.

 

det kanske jag gjorde oxå :lol: (F10 asså) Redigerat av pallainte
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...