VAZE Skrivet 23 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2009 Har en gammal samsung Z500 som jag vill använda efterom min mobil är paj. Men problemet är att det står phone freeze på skärmen när jag startar den, det här hände när jag skulle byta kort till halebop och råka skriva fel kod. Så vet nån hur man kan fixa det här typ ladda ner ett ''unlock'' program eller nåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2009 Antar att du skrivit fel PIN-kod, när man gjort det några gånger så behöver man ju en längre PUK-kod som borde stå på ett papper i samma förpackning som du fick simkortet i. Står det samma om du använder ett annat eller inget simkort alls? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 23 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2009 Antar att du skrivit fel PIN-kod, när man gjort det några gånger så behöver man ju en längre PUK-kod som borde stå på ett papper i samma förpackning som du fick simkortet i. Står det samma om du använder ett annat eller inget simkort alls? Det var inte pinkoden jag skrev fel, jag la in ett nytt kort sen skulle man skriva in en kod (tror ett fyll på med pengar kod) men jag trodde det var pinkod så då bev det phonefreeze nu kan jag inte skriva nått. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 24 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2009 Kontakta operatören istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 24 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2009 Kontakta operatören istället. Har redan gått in i en telia butik och frågat men de kunde inte hjälpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 24 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2009 (redigerat) Du behöver PUK koden, annars är mobilen i stort sätt obrukbar. PUK-koden gäller oavsett vilket SIM-kort du har. Redigerat 24 Juni 2009 av Tolin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 24 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2009 Kontakta operatören istället. Har redan gått in i en telia butik och frågat men de kunde inte hjälpa. Varför skulle de kunna hjälpa? Du har ju bytt till Halebop .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 24 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2009 Kontakta operatören istället. Har redan gått in i en telia butik och frågat men de kunde inte hjälpa. Varför skulle de kunna hjälpa? Du har ju bytt till Halebop .. Asså det är inge fel mod kortet det är mobilen som blivit paj. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 24 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Juni 2009 Kontakta operatören istället. Har redan gått in i en telia butik och frågat men de kunde inte hjälpa. Varför skulle de kunna hjälpa? Du har ju bytt till Halebop .. Asså det är inge fel mod kortet det är mobilen som blivit paj. Get over it och köp en ny då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 25 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Juni 2009 Kontakta operatören istället. Har redan gått in i en telia butik och frågat men de kunde inte hjälpa. Varför skulle de kunna hjälpa? Du har ju bytt till Halebop .. Asså det är inge fel mod kortet det är mobilen som blivit paj. Get over it och köp en ny då. Jag har köpt 2 nya efter att den blev paj, men de har tappat en och en blev paj med åren. Och vill inte köpa en ny eftersom jag sparar till en iphone så behöver få den här att fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.