HaiChan Skrivet 7 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2009 (redigerat) Hejsan. När jag spelar Overlord II så funkar det fint, efter en stund ( halvtimme eller så ) så kommer det gröna linker och prickar över hela skärmen och saker innuti spelet stretchars ut till spaggeti och sen fryser det sig. Samma med Arma 2, Fast efter 5 minuter kanske, så kommer det linjer och prickar och spelet laggar, Sen efter några sekunder fryser spelet totalt. Detta händer inte på andra spel. Jag har 8800 GT och 185.85 driverutiner. ಠ_ಠ Redigerat 7 Juli 2009 av HaiChan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 7 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2009 (redigerat) Hejsan. När jag spelar Overlord II så funkar det fint, efter en stund ( halvtimme eller så ) så kommer det gröna linker och prickar över hela skärmen och saker innuti spelet stretchars ut till spaggeti och sen fryser det sig. Samma med Arma 2, Fast efter 5 minuter kanske, så kommer det linjer och prickar och spelet laggar, Sen efter några sekunder fryser spelet totalt. Detta händer inte på andra spel. Jag har 8800 GT och 185.85 driverutiner. ಠ_ಠ det är de senaste driverutinerna va till grafikkortet? kör du med de senaste versionen av DX? sen om inte det hjälper kan du testa med att ladda ner de senate drivrutinerna från tillverkaren av chipset till ditt grafikkort. ( www.nvidia.com). annars så testar du att installera om spelet. inaktiverar anti-virus etc. stänger bakrundspogram. eller kan det vara överhettning av ngt? jag vet inte... men är spelet inte för Vista? isåfall om det inte är det testa med att köra spelet i Windows NT 4 mode. kan du ta ett prinscreen och posta? Redigerat 7 Juli 2009 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaiChan Skrivet 7 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2009 Hejsan. När jag spelar Overlord II så funkar det fint, efter en stund ( halvtimme eller så ) så kommer det gröna linker och prickar över hela skärmen och saker innuti spelet stretchars ut till spaggeti och sen fryser det sig. Samma med Arma 2, Fast efter 5 minuter kanske, så kommer det linjer och prickar och spelet laggar, Sen efter några sekunder fryser spelet totalt. Detta händer inte på andra spel. Jag har 8800 GT och 185.85 driverutiner. ಠ_ಠ det är de senaste driverutinerna va till grafikkortet? kör du med de senaste versionen av DX? sen om inte det hjälper kan du testa med att ladda ner de senate drivrutinerna från tillverkaren av chipset till ditt grafikkort. ( www.nvidia.com). annars så testar du att installera om spelet. inaktiverar anti-virus etc. stänger bakrundspogram. eller kan det vara överhettning av ngt? jag vet inte... men är spelet inte för Vista? isåfall om det inte är det testa med att köra spelet i Windows NT 4 mode. kan du ta ett prinscreen och posta? Senaste gör att jag inte kan kolla på film, men det blir ändå samma. Jag har senaste Dx. - Jag har Windows XP och det är inte bara för vista. Kan inte print screen eftersom datan stannar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 7 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2009 (redigerat) När du spelar dessa spel, försök att få datorn att göra mycket krävande saker med grafiken/processorn. Får du fram problemet snabbare då? Om det går så är det processorn/grafikkortet som överhettas, skaffa bättre kylning. Vill även passa på att fråga om det har varit såhär en längre tid, har du just köpt spelet eller vad? Det kan även vara så att p.g.a. att du använde de där senare grafikdrivrutinerna så har ditt grafikkort gått sönder. För ett tag sedan använde även jag dem grafikdrivrutinerna som du använde förut(de senaste) och mitt grafikkort pajade och jag fick köpa ett nytt. Redigerat 7 Juli 2009 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaiChan Skrivet 7 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2009 Hur kan driverutiner pajja grafikkortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 7 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2009 Ingen aning, men i och med att mitt typ helt nya grafikkort som jag hade för någon månad sedan gick sönder när jag använde någon utav de senaste drivrutinerna som heter "GeForce/ION" så bara pajade det och sedan gick datorn inte att starta med det grafikkortet, så finns det ju en chans att det är drivrutinens fel p.g.a. du också har använt drivrutinen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 7 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2009 Ingen aning, men i och med att mitt typ helt nya grafikkort som jag hade för någon månad sedan gick sönder när jag använde någon utav de senaste drivrutinerna som heter "GeForce/ION" så bara pajade det och sedan gick datorn inte att starta med det grafikkortet, så finns det ju en chans att det är drivrutinens fel p.g.a. du också har använt drivrutinen.inte för att det har blivigt fel i installationen då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 7 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2009 Rätt många som haft liknande problem nu, förmodligen nåt fel med nvidias senaste driver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 8 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2009 står det något om det hos nvidia eller? titta i deras support. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HaiChan Skrivet 8 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2009 Rätt många som haft liknande problem nu, förmodligen nåt fel med nvidias senaste driver.Så Nvidia vet om problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2009 Det är möjligt om de fått in många felrapporter, jag har ingen aning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 8 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2009 När du spelar dessa spel, försök att få datorn att göra mycket krävande saker med grafiken/processorn. Får du fram problemet snabbare då? Om det går så är det processorn/grafikkortet som överhettas, skaffa bättre kylning. Vill även passa på att fråga om det har varit såhär en längre tid, har du just köpt spelet eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.