Hoppa till innehåll

Spel Crashar, Datan Fryser Fast


HaiChan

Rekommendera inlägg

Hejsan.

 

När jag spelar Overlord II så funkar det fint, efter en stund ( halvtimme eller så ) så kommer det gröna linker och prickar över hela skärmen och saker innuti spelet stretchars ut till spaggeti och sen fryser det sig.

 

Samma med Arma 2, Fast efter 5 minuter kanske, så kommer det linjer och prickar och spelet laggar, Sen efter några sekunder fryser spelet totalt.

 

 

Detta händer inte på andra spel.

 

Jag har 8800 GT och 185.85 driverutiner.

 

ಠ_ಠ

Redigerat av HaiChan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan.

 

När jag spelar Overlord II så funkar det fint, efter en stund ( halvtimme eller så ) så kommer det gröna linker och prickar över hela skärmen och saker innuti spelet stretchars ut till spaggeti och sen fryser det sig.

 

Samma med Arma 2, Fast efter 5 minuter kanske, så kommer det linjer och prickar och spelet laggar, Sen efter några sekunder fryser spelet totalt.

 

 

Detta händer inte på andra spel.

 

Jag har 8800 GT och 185.85 driverutiner.

 

ಠ_ಠ

det är de senaste driverutinerna va till grafikkortet?

 

kör du med de senaste versionen av DX?

 

sen om inte det hjälper kan du testa med att ladda ner de senate drivrutinerna från tillverkaren av chipset till ditt grafikkort. ( www.nvidia.com).

 

annars så testar du att installera om spelet. inaktiverar anti-virus etc. stänger bakrundspogram.

 

eller kan det vara överhettning av ngt? jag vet inte... men är spelet inte för Vista? isåfall om det inte är det testa med att köra spelet i Windows NT 4 mode.

 

kan du ta ett prinscreen och posta?

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan.

 

När jag spelar Overlord II så funkar det fint, efter en stund ( halvtimme eller så ) så kommer det gröna linker och prickar över hela skärmen och saker innuti spelet stretchars ut till spaggeti och sen fryser det sig.

 

Samma med Arma 2, Fast efter 5 minuter kanske, så kommer det linjer och prickar och spelet laggar, Sen efter några sekunder fryser spelet totalt.

 

 

Detta händer inte på andra spel.

 

Jag har 8800 GT och 185.85 driverutiner.

 

ಠ_ಠ

det är de senaste driverutinerna va till grafikkortet?

 

kör du med de senaste versionen av DX?

 

sen om inte det hjälper kan du testa med att ladda ner de senate drivrutinerna från tillverkaren av chipset till ditt grafikkort. ( www.nvidia.com).

 

annars så testar du att installera om spelet. inaktiverar anti-virus etc. stänger bakrundspogram.

 

eller kan det vara överhettning av ngt? jag vet inte... men är spelet inte för Vista? isåfall om det inte är det testa med att köra spelet i Windows NT 4 mode.

 

kan du ta ett prinscreen och posta?

 

Senaste gör att jag inte kan kolla på film, men det blir ändå samma.

 

Jag har senaste Dx.

 

-

 

Jag har Windows XP och det är inte bara för vista.

 

Kan inte print screen eftersom datan stannar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När du spelar dessa spel, försök att få datorn att göra mycket krävande saker med grafiken/processorn. Får du fram problemet snabbare då? Om det går så är det processorn/grafikkortet som överhettas, skaffa bättre kylning.

 

Vill även passa på att fråga om det har varit såhär en längre tid, har du just köpt spelet eller vad?

 

Det kan även vara så att p.g.a. att du använde de där senare grafikdrivrutinerna så har ditt grafikkort gått sönder. För ett tag sedan använde även jag dem grafikdrivrutinerna som du använde förut(de senaste) och mitt grafikkort pajade och jag fick köpa ett nytt.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen aning, men i och med att mitt typ helt nya grafikkort som jag hade för någon månad sedan gick sönder när jag använde någon utav de senaste drivrutinerna som heter "GeForce/ION" så bara pajade det och sedan gick datorn inte att starta med det grafikkortet, så finns det ju en chans att det är drivrutinens fel p.g.a. du också har använt drivrutinen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen aning, men i och med att mitt typ helt nya grafikkort som jag hade för någon månad sedan gick sönder när jag använde någon utav de senaste drivrutinerna som heter "GeForce/ION" så bara pajade det och sedan gick datorn inte att starta med det grafikkortet, så finns det ju en chans att det är drivrutinens fel p.g.a. du också har använt drivrutinen.

inte för att det har blivigt fel i installationen då?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När du spelar dessa spel, försök att få datorn att göra mycket krävande saker med grafiken/processorn. Får du fram problemet snabbare då? Om det går så är det processorn/grafikkortet som överhettas, skaffa bättre kylning.

 

Vill även passa på att fråga om det har varit såhär en längre tid, har du just köpt spelet eller vad?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...