Skurken Skrivet 2 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2010 Har läst Sagan om Ringen två gånger, och läser den nu på engelska. Silmarillion har man betat av 4-5 ggr. Har läst Eragon-böckerna med, men har man läst LOTR så är det svårt att hitta något annat som är värt att läsa. I fantasy-väg kanske. :/ Ska väl vara den jag tidigare nämnde då, Den Oändliga Historien. Jo, ja precis. Fast.. Sagan Om Ringen är ju bara en liten del av allt Tolkien skrev. Finns hur mycket som helst att läsa om hans Middle-Earth. Silmarillion beskriver händelserna i första åldern t.ex. Kom på nu att det bästa jag läst är Húrins Barn. Det är en annan berättelse från Midgård, fast från första åldern. På alviska (Quenya) heter den "Narn i Hín Húrin", som betyder just Húrins Barn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 2 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2010 Precis läst ut boken Svenne, riktigt bra bok som handlar om politik och integrationen här i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Inloggad Skrivet 2 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2010 Jag läser inte böcker :( fast om jag överhuvudtaget vill ha betyg i Engelska B så måste jag läsa en bok för att sedan skriva en uppsats om både den och författaren :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 2 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2010 (redigerat) Jag läser inte böcker :( fast om jag överhuvudtaget vill ha betyg i Engelska B så måste jag läsa en bok för att sedan skriva en uppsats om både den och författaren :( * :) Redigerat 2 Juni 2010 av Fruktnystan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
williamren Skrivet 2 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2010 Ett tips: En värld utan slut av Ken Follett är nog den bästa boken jag läst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Encoder Skrivet 2 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2010 Darren shan är sjukt bra. Ska läsa nionde boken när den kommer ut på svenska, Då skolans mediatek bara köper in dem på svenska :S Men just nu läser jag "Diary of a wimpy kid, Gregory Rules". Absolut, fast jag köper mina böcker. Vårt bibliotek har ungefär 20+ som ska läsa den boken när den kommer... Fast, imorgon ska jag beställa Lake Of Souls, Lord of the shadows, och Sons of Destiny http://cdon.se/media-dynamic/images/product/00/04/60/71/89/1/shan-darren-the-lake-of-souls.jpg http://cdon.se/media-dynamic/images/product/00/05/00/87/31/1/shan-darren-lord-of-the-shadows.jpg http://cdon.se/media-dynamic/images/product/00/05/00/87/32/1/shan-darren-sons-of-destiny.jpg Beställt dom nu! :) :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 2 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2010 Vet ej om detta räknas, men det är något jag läser. C++, har en ganska fet bok hemma som jag läser på mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 3 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2010 Börjat på en ny darren shan bok :) Darren shan-skymningsjägarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 3 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2010 Darren Shan är så fruktansvärt överskattat att det inte ens är kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Encoder Skrivet 3 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2010 Läste ut nyss : Darren Shan - Demon Thief! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Läste ut nyss : Darren Shan - Demon Thief! :) Läser du på engelska :huh: ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Encoder Skrivet 4 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2010 Läste ut nyss : Darren Shan - Demon Thief! :) Läser du på engelska :huh: ? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.