Hoppa till innehåll

H.264 Codec Problem -_-


Nami
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja!

 

För några dagar sen installerade jag FFDShow på min dator (XP). Och då valde jag dom inställningarna att "decoda" om H.264 till FFDS (vilket jag såklart nu ångrar).

Nu när H.264 är borta och det är FFDS istället på mina videos så kan jag inte längre spela upp dom. Det blir bara en grön bild med ljud.

Kan inte heller redigera klippen i Sony Vegas(Blir bara ett ljudspår när jag importerar det), vilket är det största problemet. Eftersom jag använder det varje dag till att skapa egna videos.

 

Sen testade jag att ta bort FFDS men slutade med att mina videos som var i H.264 inte har någon codec alls.

Jag har kollat runt på google men har inte hittat någon bra lösning.

Vill helst inte använda något program som decodar om klippen till H.264, tar för lång tid.

 

Så, jag undrar om det är någon som vet en sida där man kan ladda ner H.264 så att den installeras automatisk till dom klippen som just nu inte har någon codec.

Eller om det finns ett enkelt sett att göra så att dom klippen blir till XviD eller DviX utan att t.ex. lägga in dom i VirtualDubMod.

 

Blir jättetacksam för svar!! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag testade att göra det igår, men testade nu igen.

Och HOLY SHIT det funkade! XD Haha ^^

Fast det enda problemet är nu att i Sony Vegas så blir bilden svart på klippen (Fast det finns ett video spår, vilket det inte gjorde innan).

 

Tack så mycket för hjälpen!! :D

 

Ska se om jag kan lösa problemet i Vegas, men om någon vet en lösning så säg till :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nog bäst att *host*ladda ner*host* det igen om du vill ha bästa kvalitén :)

Eller, det kanske var egengjorda filmer ._.

Men iallafall, bäst att göra om dom, man vet aldrig vilka problem som kan ha kommit nu :)

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det är inte egengjorda, det är anime avsnitt XD

Spelar ingen roll om jag laddar ner dom igen, dom får ändå samma codec xO (Hatar FFDShow nu) XD

Ingen som vet en länk där man kan ladda ner H.264 igen? Det skulle äga! x3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, jag skulle köra en systemåterställning som du sa, men när jag gjorde det så stod det att det är för lite plats i D hårddisken. Så jag tog bort lite saker sen när jag skulle göra den igen, så var alla "återställningspunkterna" borta T.T

 

Ska kanske göra en hel systemåterställning då, orkar inte mer x3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...