Hoppa till innehåll

Liten Bild


zkAro
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena där.

 

På vår laptop har vi ett problem när vi ska spela spel.. bilden är jätteliten, man bara ser en liten kvardat i mitten, resten är svart. Det är väldigt störande och jag vet inte hur man löser problemet.

Någon som vet hur man löser det så bilden blir normalstor igen?

 

EDIT: Glömde skriva att det inte är någon inställning i spelet som gjort bilden så liten. Bilden är lika liten på alla spel.

Redigerat av Necromancer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena där.

 

På vår laptop har vi ett problem när vi ska spela spel.. bilden är jätteliten, man bara ser en liten kvardat i mitten, resten är svart. Det är väldigt störande och jag vet inte hur man löser problemet.

Någon som vet hur man löser det så bilden blir normalstor igen?

 

EDIT: Glömde skriva att det inte är någon inställning i spelet som gjort bilden så liten. Bilden är lika liten på alla spel.

Vilken upplösning kör du i? Någon kanske har varit och ändrat på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena där.

 

På vår laptop har vi ett problem när vi ska spela spel.. bilden är jätteliten, man bara ser en liten kvardat i mitten, resten är svart. Det är väldigt störande och jag vet inte hur man löser problemet.

Någon som vet hur man löser det så bilden blir normalstor igen?

 

EDIT: Glömde skriva att det inte är någon inställning i spelet som gjort bilden så liten. Bilden är lika liten på alla spel.

Vilken upplösning kör du i? Någon kanske har varit och ändrat på det.

 

Ska kolla efter upplösningen imorgon när jag har ork... Men man ska kolla i Skrivbordet > Egenskaper > Inställningar va?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena där.

 

På vår laptop har vi ett problem när vi ska spela spel.. bilden är jätteliten, man bara ser en liten kvardat i mitten, resten är svart. Det är väldigt störande och jag vet inte hur man löser problemet.

Någon som vet hur man löser det så bilden blir normalstor igen?

 

EDIT: Glömde skriva att det inte är någon inställning i spelet som gjort bilden så liten. Bilden är lika liten på alla spel.

 

Vilken upplösning kör du i? Någon kanske har varit och ändrat på det.

 

Ska kolla efter upplösningen imorgon när jag har ork... Men man ska kolla i Skrivbordet > Egenskaper > Inställningar va?

 

Ja. Jag tror inte det är det som är felet men lika bra att prova. Har du tankat & installerat de senaste drivrutinerna till grafikkortet också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena där.

 

På vår laptop har vi ett problem när vi ska spela spel.. bilden är jätteliten, man bara ser en liten kvardat i mitten, resten är svart. Det är väldigt störande och jag vet inte hur man löser problemet.

Någon som vet hur man löser det så bilden blir normalstor igen?

 

EDIT: Glömde skriva att det inte är någon inställning i spelet som gjort bilden så liten. Bilden är lika liten på alla spel.

 

Vilken upplösning kör du i? Någon kanske har varit och ändrat på det.

Ska kolla efter upplösningen imorgon när jag har ork... Men man ska kolla i Skrivbordet > Egenskaper > Inställningar va?

 

Ja. Jag tror inte det är det som är felet men lika bra att prova. Har du tankat & installerat de senaste drivrutinerna till grafikkortet också?

 

Nej tror inte det :P På den laptopen har vi typ ett Intel grafikkort och jag har för mig att det inte gav några länkar till drivrutiner osv..

Men den datorn kraschade en gång, då hade den liten bild i spel då också, så vi tog in den på lagning och efter lagningen så funkade det med normalstor bild. Fast lillebrorsan som sitter vid den datorn mest han brukar hänga över tangentbordet så han kanske har råkat trycka in några knappar så det blev såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Egenskaper > Window ?? Fattade inte redigt...

 

Men det finns tydligen 2 upplösningar på den här datorn, 1 har 1280x800 upplösning och 32-bitars färgkvalité (högst), 2:a upplösningen har 640x480 och 8-bitars färgkvalité (låg). Kanske ska ändra 2:an till 1:an's upplösning eller vad ska jag göra?

Redigerat av Necromancer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egenskaper > Window ?? Fattade inte redigt...

 

Men det finns tydligen 2 upplösningar på den här datorn, 1 har 1280x800 upplösning och 32-bitars färgkvalité (högst), 2:a upplösningen har 640x480 och 8-bitars färgkvalité (låg). Kanske ska ändra 2:an till 1:an's upplösning eller vad ska jag göra?

Ändra till 1280x800 32 bitars

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...