WASD Skrivet 10 December 2009 Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Tog bara det som exempel på varför emulatorer antagligen är olagliga. Ett gameboy har ju ett operativsystem som en emulator kopierar. Är Wine olagligt? om emulatorer är det borde Wine vara det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 10 December 2009 Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 (redigerat) Om inte tillverkaren av spelkonsolen säger något så bör det vara lagligt att göra en backup/ROM på sitt spel. Om inte den svenska lagen har ändrats så får man göra precis hur många kopior man vill av mjukvara/musik, bara man inte ger ut det till andra. Redigerat 10 December 2009 av ELF Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 10 December 2009 Rapport Dela Skrivet 10 December 2009 Om inte tillverkaren av spelkonsolen säger något så bör det vara lagligt att göra en backup/ROM på sitt spel. Om inte den svenska lagen har ändrats så får man göra precis hur många kopior man vill av mjukvara/musik, bara man inte ger ut det till andra. Man får inte kopiera spel eller liknande, inte ens för eget bruk. Brukar stå på skivorna eller i början av t'ex filmerna. Nu vet jag inte om det är såhär på alla spel. Men på en Ps3 skiva som jag läste på nyss får man bara spela upp spelet på en Ps3 och inte på något annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 11 December 2009 Rapport Dela Skrivet 11 December 2009 Om inte tillverkaren av spelkonsolen säger något så bör det vara lagligt att göra en backup/ROM på sitt spel. Om inte den svenska lagen har ändrats så får man göra precis hur många kopior man vill av mjukvara/musik, bara man inte ger ut det till andra. Man får inte kopiera spel eller liknande, inte ens för eget bruk. Brukar stå på skivorna eller i början av t'ex filmerna. Nu vet jag inte om det är såhär på alla spel. Men på en Ps3 skiva som jag läste på nyss får man bara spela upp spelet på en Ps3 och inte på något annat sätt. Okej, men hur eller hur så ska det inte vara olagligt så länge inte tillverkaren säger annat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.