Blitzcat Skrivet 11 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 (redigerat) Hej, jag ska installera WC3, men när jag trycker in skivan i datorn så reagerar den inte och det kommer inte upp någon installationsmeny. Jag tänkte då gå in på "Den här datorn" och starta skivan manuellt, men då fick jag syn på det här. (Bild 2). Det andra jag gör är att jag går in i enhetshanteraren för att kolla om mina CD-ROM-enheter finns "registrerade" där, och det var dem. Dock så hade de någon konstig markering, något varningstecken. (Bild 3). Det sista jag gör är att försöka uppdatera båda enheterna under "DVD/CD-ROM-enheter" (har egentligen bara en DVD-enhet menmen), men då så står det att de senaste uppdateringarna redan finns installerade. (Bild 1) Behöver verkligen hjälp med detta, ska omformatera datorn nästa vecka så skulle vara otroligt tacksam för hjälp. :> Tack på förhand! Edit: Ledsen för den konstiga bildordningen Redigerat 11 Juli 2009 av Tunnelvision Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 11 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 bump Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
typpe Skrivet 11 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 Om du har daemon tools installerat prova avinstallera det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 11 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 Om du har daemon tools installerat prova avinstallera det Haft det installerat för ett tag sedan, men avinstallerade like snabbt som jag installerade det. Så det beror inte på dameon tools. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 11 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 Ibland har jag samma problem med att cd-rom enheten inte reagerar. Och en gång så fick jag krabba en ganska lång stund men till slut fixade jag det, kommer dock inte ihåg hur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 11 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 (redigerat) bump Edit: Get nu 200 fm till den som kommer på en lösning. Redigerat 11 Juli 2009 av Tunnelvision Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 12 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 (redigerat) Hittat lösningen nu, tråden kan låsas. Redigerat 12 Juli 2009 av Tunnelvision Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Hittat lösningen nu, tråden kan låsas.Får man bara fråga hur du gjorde? Eller är det komplicerat? Har nämligen också lite problem med att min cd-rom enhet inte kan läsa skivor ibland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 13 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2009 Hittat lösningen nu, tråden kan låsas.Får man bara fråga hur du gjorde? Eller är det komplicerat? Har nämligen också lite problem med att min cd-rom enhet inte kan läsa skivor ibland. Ringde kundsupporten och de skickade sedan en "fixfil" från microsoft som löste problemet med drivrutinen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.