Organism Skrivet 11 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 Jag satt på G.E och kollade lite.. Inte själva Grand Exchange i spelet, men via 'hjälp guiden'. Så klickade jag lite där och där > då kom jag fram till, Dragon claw's.Ursäkta mina ord, men hur i helvete kan D'claws vara så dyra? Dom kostade väll 150,000 från hela början när dom kom? Då började ju jag fundera ganska stort överdetta, men jag har inte riktigt fått något svar ännu. Någon här som vet? Isf skulle du kunna dela med dig av informationen? :) Skulle vara bussigt. Tack på förhand, Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 11 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 Dragon claws låg på 25-30m när dem släpptes. Priset beror på detta: D claws spec är extremt, du kan "ko" en spelare direkt med spec, vilket görs till ett drömvapen på PvP. Och det är många som vill ha d claws för PvP.. D claws är ett monster loot, lite rare också. Så.. priset är högt eftersom att det är många som försökerk öpa d claws fast det är inga som knappt säljer. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fag Skrivet 11 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 (redigerat) Dragon claws låg på 25-30m när dem släpptes. Priset beror på detta: D claws spec är extremt, du kan "ko" en spelare direkt med spec, vilket görs till ett drömvapen på PvP. Och det är många som vill ha d claws för PvP.. D claws är ett monster loot, lite rare också. Så.. priset är högt eftersom att det är många som försökerk öpa d claws fast det är inga som knappt säljer. D Claws låg ju på något mellan 200K-400K när de släpptes ut. Redigerat 11 Juli 2009 av DreamOn Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 11 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 (redigerat) Precis, det är det jag menar? I found this; D clawz Taget från källan: " Since their release into the game with a starting price of 150,000 coins, the price of Dragon claws had begun to rise dramatically by the highest percentage in the history of the Grand Exchange by player-demand only (not including Jagex's own price modifications of objects). After just 30 days following their release, Dragon claws had risen by 2,142%, gaining a total of more than 6 million Coins. As of 31 January the Grand Exchange indicated a mid price for claws of 38,026,395 Coins, meaning they have risen 25,351% from their initial price. At one point, they reached 41 million coins, but then dropped and settled at around 25 million. " Redigerat 11 Juli 2009 av Molesta Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 11 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 Precis, det är det jag menar? I found this; D clawz Taget från källan: " Since their release into the game with a starting price of 150,000 coins, the price of Dragon claws had begun to rise dramatically by the highest percentage in the history of the Grand Exchange by player-demand only (not including Jagex's own price modifications of objects). After just 30 days following their release, Dragon claws had risen by 2,142%, gaining a total of more than 6 million Coins. As of 31 January the Grand Exchange indicated a mid price for claws of 38,026,395 Coins, meaning they have risen 25,351% from their initial price. At one point, they reached 41 million coins, but then dropped and settled at around 25 million. " Det stämmer inte.Om dem nu låg på 150k när dem släpptes.. så skulle dem haft gått upp 20m på 1 dag för att jag kollade priset dagen efter som då låg på 20m+. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fag Skrivet 11 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 (redigerat) Precis, det är det jag menar? I found this; D clawz Taget från källan: " Since their release into the game with a starting price of 150,000 coins, the price of Dragon claws had begun to rise dramatically by the highest percentage in the history of the Grand Exchange by player-demand only (not including Jagex's own price modifications of objects). After just 30 days following their release, Dragon claws had risen by 2,142%, gaining a total of more than 6 million Coins. As of 31 January the Grand Exchange indicated a mid price for claws of 38,026,395 Coins, meaning they have risen 25,351% from their initial price. At one point, they reached 41 million coins, but then dropped and settled at around 25 million. " Det stämmer inte.Om dem nu låg på 150k när dem släpptes.. så skulle dem haft gått upp 20m på 1 dag för att jag kollade priset dagen efter som då låg på 20m+. Min kompis kollade upp det direkt när de släpptes och dom låg på 200k. http://images1.wikia.nocookie.net/runescape/images/e/e0/Final_d_claws.png Bild tagen från Runescape Wiki. Redigerat 11 Juli 2009 av DreamOn Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Windnoob Skrivet 11 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2009 De var 167k, eller så var de nog max. Varför alla köper det, med en enklare fras; Människor använder det i PVP/BH worlds, och de är riktiga sad nerds som attackerar vemsomhelst, till och med dom som slåss just nu. A och B slåss. B äter sönder sig. Sen kommer C med dragon claws, 32-16-8-8, Player A dead. Och för sin special attack, ofcourse. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 12 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Alltså jag vet varför dom köps osv. Men jag kan inte fatta att inte Jagex kan stoppa ökningen? Antingen så sätter som ett högt pris från början på d claws. Eller inte, för att eftersom att föremålet kostade så lite i början, klart att det har stigit.. Och tusen gånger svårare att få tag på nu för kanske en person som verkligen behöver än en "PK": tönt som hoppar på allt folk han ser i wildy. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 12 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Alltså jag vet varför dom köps osv. Men jag kan inte fatta att inte Jagex kan stoppa ökningen? Antingen så sätter som ett högt pris från början på d claws. Eller inte, för att eftersom att föremålet kostade så lite i början, klart att det har stigit.. Och tusen gånger svårare att få tag på nu för kanske en person som verkligen behöver än en "PK": tönt som hoppar på allt folk han ser i wildy. Om dem skulle stoppa ökningen så skulle det innebära att dem stoppar allt annat i grand exchange med. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 12 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2009 Alltså jag vet varför dom köps osv. Men jag kan inte fatta att inte Jagex kan stoppa ökningen? Antingen så sätter som ett högt pris från början på d claws. Eller inte, för att eftersom att föremålet kostade så lite i början, klart att det har stigit.. Och tusen gånger svårare att få tag på nu för kanske en person som verkligen behöver än en "PK": tönt som hoppar på allt folk han ser i wildy. Om dem skulle stoppa ökningen så skulle det innebära att dem stoppar allt annat i grand exchange med. Jag förstår vad du menar, men det är ändå ganska sjukt.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 13 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2009 Jag förstår inte vad du har för problem med att dom är så dyra... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 13 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2009 Jag förstår inte vad du har för problem med att dom är så dyra... Jag har inget problem alls, jag tycker bara att det är lite wierdo. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg