Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37

Rekommendera inlägg

Då kommer frågar upp hos mig igen om samhället prioriterar ekonomin eller människoliv först.

 

I ett samhälle hör dessa ihop.

Går ekonomin under gör människorna det också.

Går människorna under gör ekonomin det också.

 

Vaccinet vi får är inte tillräckligt testat och vissa doktorer som dessutom vaccinerar andra folk avstår själva från att ta det och en del högt uppsatta personer beställer speciella vaccin till sig själva.

 

Ja? Vaccinet är frivilligt, vad spelar det för roll om läkare väljer att inte ta vaccinet? Är de kontraktmässigt bundna till att ta det de ordinerar?

Speciella vaccin... jaha. Undrar om dessa är nå bättre eller inte.

 

Att de har planerat/planerar (inte säker på hur det är nu) tvångsvaccination i USA väcker också misstankar.

 

Liksom Sverige gjorde till en början.

 

2 har skrivit i tråden om att halva deras klass stannat hemma efter att ha fått vaccinet.

 

Konstigt.

Det kallas att rida på en våg.

Man kände sig lite dålig dagen efter, och många passade på att stanna hemma, även om de inte kände sig SÅ dåliga.

De utnyttjade situationen och inget annat.

 

Det finns ju fortfarande en risk att en vaccination av hela sverige skadar befolkningen och samhället mer än att låta svininfluensan ta sin tid som man gör varje år med den vanliga influensan.

 

Vaccin tas i förebyggande syfte.

tas i förebyggande syfte.

i förebyggande syfte.

FÖREBYGGANDE SYFTE.

 

Återigen så är detta igen big deal egentligen. Varken svininfluensan eller vaccinet är så farligt som massmedia får det att låta.

 

Motsägande

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I ett samhälle hör dessa ihop.

Går ekonomin under gör människorna det också.

Går människorna under gör ekonomin det också.

I dagens samhälle jo som jag dessvärre inte är ett stort fan för.

 

Ja? Vaccinet är frivilligt, vad spelar det för roll om läkare väljer att inte ta vaccinet? Är de kontraktmässigt bundna till att ta det de ordinerar?

Speciella vaccin... jaha. Undrar om dessa är nå bättre eller inte.

Det väcker misstankar när läkare som har kunskap om vaccinets risker väljer att inte ta det.

Har inte koll på alla ändringar i dessa "speciella vaccin" men vissa farliga ämnen är borttagna.

 

Konstigt.

Det kallas att rida på en våg.

Man kände sig lite dålig dagen efter, och många passade på att stanna hemma, även om de inte kände sig SÅ dåliga.

De utnyttjade situationen och inget annat.

Tänkte också på det, därför är det ingen säker källa.

 

Vaccin tas i förebyggande syfte.

tas i förebyggande syfte.

i förebyggande syfte.

FÖREBYGGANDE SYFTE.

Så var det 1976 också.

 

Motsägande

Jag sa att båda var ofarliga, det finns fortfarande en av dem som är farligast.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det väcker misstankar när läkare som har kunskap om vaccinets risker väljer att inte ta det.

Har inte koll på alla ändringar i dessa "speciella vaccin" men vissa farliga ämnen är borttagna.

Och varför är det misstänkt. Tydligen kan vi ju fastställa vaccinets risker idag, utav miljontals vaccinerade har ett fåtal dött. Som med alla vaccin, med andra ord

"vissa farliga ämnen är borttagna" men wow, du verkar tro att de har med ämnen för spontan skadegörelse. Ämnena fyller ett syfte, och kommer i så små mängder att man knappt behöver ens tänka på att de är där. Zomg, kvicksilver, det får vi ju inte i oss av andra källor idag!

 

Att skylta med de 'farliga ämnen' i vaccinet som du gjorde i trådens första post är inget annat än skrämseltaktik som endast fungerar för att människor är dumma och okunniga.

"Vaccinet innehåller det som är ett kraftfullt ämne som kan orsaka CANCER!!!!"

Människor har inga djupare kunskaper om detta ämne och associerar bara ämnet med "DÅLIGT!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade inte heller så djupa kunskaper när jag fick reda på att vaccinet var farligt. Nu när det har gått ett tag ser jag på statistiken att det inte var så farligt som jag trodde med att det är farligare att köra bil än att gå ovaccinerad.

Massmedian är också rätt duktig på skrämseltekniker.

 

Om man är noggrann med att vara frisk hela tiden finns det säkrare sätt såsom Vitamin D tillskott som vi får i oss naturligt från solen. Anledningen till att den årliga influensan kommer på vintern är för att solen inte är lika stark då och vi får inte i oss lika mycket Vitamin D. Kan inte så mycket om det men om ni är intresserade är det bara att googla.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade inte heller så djupa kunskaper när jag fick reda på att vaccinet var farligt. Nu när det har gått ett tag ser jag på statistiken att det inte var så farligt som jag trodde med att det är farligare att köra bil än att gå ovaccinerad.

Massmedian är också rätt duktig på skrämseltekniker.

 

Om man är noggrann med att vara frisk hela tiden finns det säkrare sätt såsom Vitamin D tillskott som vi får i oss naturligt från solen. Anledningen till att den årliga influensan kommer på vintern är för att solen inte är lika stark då och vi får inte i oss lika mycket Vitamin D. Kan inte så mycket om det men om ni är intresserade är det bara att googla.

*asgarvar åt din idioti*

 

Vet du ens vad D-vitamin gör i kroppen? Tror knappast det, med tanke på hur du slänger ur dig att D-vitamin har något att göra med influensa.

 

I kroppen så omvandlas D-vitamin till calcitriol som påverkar kalciumupptaget i tarmarna och njurarna, samt hur osteoblasterna och osteoklasterna bygger upp/bryter ned ben.

 

Vad har det med influensa att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har som sagt inte så mycket koll på det, men det har denna doktorn.

Om jag inte minns fel säger han att anledningen att influensan kommer på vintern är att vi inte får Vitamin D från solen då, annars hörde jag det nån annanstans.

inb4 lolyoutube

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han säger ju inte ens vad D-vitamin gör! Och hans rekommendationer är farliga!

 

Att du tycker att vaccinet är farligt kan jag acceptera, men för din egen skull tro inte på den rapparkaljan!

 

Och det är influensatider över hela världen, är det mindre influensafall närmare ekvator, eller söder om den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi tänkte ta det idag, men vi gjorde det inte, det var för lång kö

Intresse klubben antecknar.

 

Jag har så j*vla ont i armen idag, men jag får stå ut.

 

En tjej på vår skola svimmade ca 20 minuter efter hon hade taget vaccinet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han säger ju inte ens vad D-vitamin gör! Och hans rekommendationer är farliga!

 

Att du tycker att vaccinet är farligt kan jag acceptera, men för din egen skull tro inte på den rapparkaljan!

 

Och det är influensatider över hela världen, är det mindre influensafall närmare ekvator, eller söder om den?

Kan som sagt ingenting om Vitamin D, men eftersom han är doktor borde han ha bättre koll än dig om det... Någon skrev ju tidigare i tråden "Varför ska man lyssna på en okänd person på internet istället för en doktor?".

Men jag tänker inte ta Vitamin D som han säger när svininfluensan ändå är så ofarlig.

 

Hursomhelst är det farligare att åka bil än att gå ovaccinerad.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han säger ju inte ens vad D-vitamin gör! Och hans rekommendationer är farliga!

 

Att du tycker att vaccinet är farligt kan jag acceptera, men för din egen skull tro inte på den rapparkaljan!

 

Och det är influensatider över hela världen, är det mindre influensafall närmare ekvator, eller söder om den?

Kan som sagt ingenting om Vitamin D, men eftersom han är doktor borde han ha bättre koll än dig om det... Någon skrev ju tidigare i tråden "Varför ska man lyssna på en okänd person på internet istället för en doktor?".

Men jag tänker inte ta Vitamin D som han säger när svininfluensan ändå är så ofarlig.

 

Hursomhelst är det farligare att åka bil än att gå ovaccinerad.

 

Jag citerar min lärare i Cell-lära, som är forskare. Jag vet att hon har koll på hur farligt överdosering av D-vitamin är.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...