Hoppa till innehåll

Trial


Rekommendera inlägg

Hej jag har gjort ett trial account för 10 dagar men ja kom på att man inte har tbc i trial, så jag kan inte vara belf som ja så gärna vill xD Någon som vet en rolig ras/klass i horde som är rolig och som man kan ha som main och inte är för svårspelad??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

på vilket sätt är mage skill krävande hålla inte strafe medans man gör arcane barrage på ett slowed target?

 

Rogues.. ser ingen skill i det heller beroende på specc osv critta ner ett target innan KS är över GG

 

Warlocks jo där kan ja hålla med att det är något svårare class men även en utav dom roligaste också nu med Destro buff (imo).

 

kan inte prata för TS men går hällre på en rolig class än lätt, orka tlx hunter send in pet /afk (skillnad i pvp jag vet men tycker det är lättare med tlx warlock än hunter i den fronten) sett väldigt få hunters som kite'ar sina targets bra.

 

Jag hade gått på Rogue ingen av mina polare eller jag som spelat classen i någorlunda hög-Maxxad lvl har klagat på classen i sej. sen kommer ofc patch nerfs o buffs då klagar alla när deras class går ner ett steg såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

på vilket sätt är mage skill krävande hålla inte strafe medans man gör arcane barrage på ett slowed target?

 

Rogues.. ser ingen skill i det heller beroende på specc osv critta ner ett target innan KS är över GG

 

Warlocks jo där kan ja hålla med att det är något svårare class men även en utav dom roligaste också nu med Destro buff (imo).

 

kan inte prata för TS men går hällre på en rolig class än lätt, orka tlx hunter send in pet /afk (skillnad i pvp jag vet men tycker det är lättare med tlx warlock än hunter i den fronten) sett väldigt få hunters som kite'ar sina targets bra.

 

Jag hade gått på Rogue ingen av mina polare eller jag som spelat classen i någorlunda hög-Maxxad lvl har klagat på classen i sej. sen kommer ofc patch nerfs o buffs då klagar alla när deras class går ner ett steg såklart.

Alla melees kan enkelt countra en arcanemage i arena, så fort meleen är i range så blir arcanemagen oneshottad. Och det krävs inte mycket för att komma i range tbh, räcker med en DG på blink CD så är arcanemagen död. Arcanemage är sämst i arena om de inte lirar med en skillad rogue, man måste även hålla matcherna korta som arcanemage, annars så måste man reseta gång på gång. Och man spammar inte arcane barrage i arena, man gör möjligtvis en barrage mellan arcane blast stacksen för att reseta, om missile barrage är uppe så skiter man i arcane barrage.

 

Rogues, vadå döda någon under en stunlock? Ha, finns för mycket som hindrar en full stunlock. Blink/trinket/seduce/etc/younameit. Rogue är den näst mest skillkrävande klassen i hela spelet och kräver antagligen mest mindgaming av alla klasser. Rogues ligger under 10% i SK100 och de skulle antagligen ligga på samma siffror som mages om det inte vore för priests som är rätt så starka i arena dessa dagar. Rogues spelas bäst aggressivt, men det är svårt iom att rogues lätt tar mycket damage av cleaveclasses.

 

Värt att nämna är även att rogue och mage är de klasser som har högst skillcap i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rogue, mage, warlock.. hur kan ni hänvisa honom till de mest skillkrävande klasserna i spelet om han är nybörjare?

 

Jag skulle rekommendera warrior eller hunter.

En nybörjare satsar nog inte på PvP direkt, ännu mindre chans 2k+ :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...