Hoppa till innehåll

Allmäna Fågor Om Linux!


Wo3e
 Dela

Rekommendera inlägg

hejsan!!

 

Jag har windows xp på min data och har alltid använd windows. Jag har inga erfarenhet av linux, unix lr mac och har aldrig testat de.

Just nu är jag lite intresserat av linux och jag ladda ner linux -> [ubuntu-9.04-desktop-i386] vet inte om de den man ska ha eller något annat av de..

 

Som ja har hört så är ubuntu är den bästa och enklaste att använda så därför jag ville installera och testa innan på Sun xVM VirtualBox men den vissar menyn där man ska välja och köra utan instalera eller installera på datorn. jag testa båda och men ingen av de funkar. Sun xVM VirtualBox står still och inget händer, vänta i 20-30 min men inget hände...

 

 

Så jag undrar om det är något mer program eller något annat som man ska ha på datorn för kunna installera den?

 

 

Info om min data:

http://support.packardbell.com/se/item/?pn...0409&g=1400

 

Tack!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu när det ändå är uppe en tråd om linux kan jag kör med min laser mus med usb?

Ja lol.

 

för sist jag körde ubuntu så försvann musen!

 

en till fråga finns det nån bra guide för att köra linux från usb minne?

 

"Ladda ner och boota up" räcker ju som guide för de flesta människor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu när det ändå är uppe en tråd om linux kan jag kör med min laser mus med usb?

Ja lol.

 

för sist jag körde ubuntu så försvann musen!

 

en till fråga finns det nån bra guide för att köra linux från usb minne?

 

Spara ner linuxdistributionen på usb-minnet, boota ifrån usb-minnet(det ska finnas som alternativ i din dators BIOS, om du nu inte har en gammal version). Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga till, om man bränner den på en skiva ska man packa upp den, lr?

Nej, du ska inte packa upp. Du ska bränna image-filen direkt. De flesta program har stöd för det. Finns inte just den filändelse din fil har går det ofta antingen att välja "Visa alla filer" i listan eller byta filändelse på filen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...