Guggo Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 Guggo: Om du motstrider faktumet att inte ta vaccinet, vad ska få en att ta det då enligt dig? Du blir inte sjuk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Eru Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 Guggo: Om du motstrider faktumet att inte ta vaccinet, vad ska få en att ta det då enligt dig? Du blir inte sjuk. Ja, för det övertygar ju verkligen mig. Jag trodde bättre om dig när det kom till detta G-O. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 Det är inte mycket svårare än så. Man skall ta vaccinet för att inte bli sjuk. Är inte det självklart? De som tycker att man inte skall ta det tycker så för att de anser att vaccinet är farligare än sjukdomen. (Dock kan de inte säga vad för farligt som kan hända, men vaccinet är garanterat farligare). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 (redigerat) Vaccinet är inte testat, precis som 1984 då det slutade med att vaccinet var farligare än svininfluensan. Och jag anser inte att svininfluensan är en tillräckligt allvarlig sjukdom för att man ska behöva vaccin för den. Redigerat 23 Juli 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 Och jag anser inte att svininfluensan är en tillräckligt allvarlig sjukdom för att man ska behöva vaccin för den. Men det anser majoriteten(?) av forskare, WHO, Smittskyddsinstitutet och annat trevligt folk. Fast du kanske vet bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 Vissa som haft den säger att det inte är mycket farligare än en vanlig förkylning och dödsrisken är 0.4%. Inget jag och min friska kropp behöver ha vaccin mot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 Vissa som haft den säger att det inte är mycket farligare än en vanlig förkylning och dödsrisken är 0.4%. Inget jag och min friska kropp behöver ha vaccin mot. Chansen att dö av Svininfluensa är 100%. Oj, nu säger någon att chansen att dö är 100%. Vanlig influensa är farligare än en förskylning, och för just den här personen som du pratar om kanske kom lindrigt undan? Fick medicin tidigt, råkade inte ut för några komplikationer osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 Jo olika personer reagerar olika. Finns ju självklart de som för större skador. Jag tänker i vilket fall inte ta vaccinet förens de är testat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst hejhejhej Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 vaccine hit vaccine dit! alltid dessa konflikter xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 Vissa som haft den säger att det inte är mycket farligare än en vanlig förkylning och dödsrisken är 0.4%. Inget jag och min friska kropp behöver ha vaccin mot. Har inte Guggo sagt ganska många gånger att man inte tar vaccinet tack vare sjukdomens dödlighet utan för att den är i riskzonen att bli en världomfattande pandemi. Hur kul skulle det t.ex. vara om 20-40% av Sveriges befolkning blir sängliggande? Du ska alltså ta vaccinet för kollektivets bästa. Källa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 Jo, men eftersom jag inte vet ifall vaccinet är säkert får kollektivet skylla sig själv om jag ligger hemma en vecka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheUnnamed Skrivet 23 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2009 (redigerat) Så du tror att du kommer vara den första i hela världen som kommer ta vaccinet? Redigerat 23 Juli 2009 av TheUnnamed Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.