GYR0 Skrivet 26 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2009 (redigerat) Nu är det så att mina gamla router gick sönder under ett åskväder så har skaffat en ny nu. Jag har öppnat alla portar som är nödvändiga för call of duty, har till och med laddat ner PortForwards PortChecker för att kolla så att alla portar är öppna och det är de. Så nu till problemet, jag får ändå inte upp några servrar. Jag får upp nummret till antalet servrar som finns men det finns inga servrar i listan. Har även kollat datorns brandvägg. Någon som vet vad det kan vara som spökar? Redigerat 26 Juli 2009 av GYR0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 26 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2009 Nu är det så att mina gamla router gick sönder under ett åskväder så har skaffat en ny nu. Jag har öppnat alla portar som är nödvändiga för call of duty, har till och med laddat ner PortForwards PortChecker för att kolla så att alla portar är öppna och det är de. Så nu till problemet, jag får ändå inte upp några servrar. Jag får upp nummret till antalet servrar som finns men det finns inga servrar i listan. Har även kollat datorns brandvägg. Någon som vet vad det kan vara som spökar? Har du installerat senaste Punkbuster? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GYR0 Skrivet 26 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2009 Japp. Kanske ska tillägga att det är Cod WaW det rör sig om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 26 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2009 hade samma prob med med mitt bfv när jag körde med router. jag hittade inga servrar alls men jag kunde joina via IP eller xfire. så det är din routers fel. testa med att söka efter servrar i Xfire. vet inte ngt sätt att lösa detta :( sorry Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GYR0 Skrivet 26 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2009 hade samma prob med med mitt bfv när jag körde med router. jag hittade inga servrar alls men jag kunde joina via IP eller xfire. så det är din routers fel. testa med att söka efter servrar i Xfire. vet inte ngt sätt att lösa detta :( sorry Har testat att ansluta genom xfire nu, men den räknar bara till 11 sen står det "server connection timed out" <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 27 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2009 hade samma prob med med mitt bfv när jag körde med router. jag hittade inga servrar alls men jag kunde joina via IP eller xfire. så det är din routers fel. testa med att söka efter servrar i Xfire. vet inte ngt sätt att lösa detta :( sorry Har testat att ansluta genom xfire nu, men den räknar bara till 11 sen står det "server connection timed out" <_< hmm. hade ngt liknade när jag skaffa cod. då va det att jag ladda ner en vista uppdatering som gjorde att jag inte kunde connecta till servern. har du ngn uppdatering som behövs installeras eller så? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 27 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2009 Har samma problem, dock till PS3. Routern saknar Nat Type. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GYR0 Skrivet 27 Juli 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2009 hade samma prob med med mitt bfv när jag körde med router. jag hittade inga servrar alls men jag kunde joina via IP eller xfire. så det är din routers fel. testa med att söka efter servrar i Xfire. vet inte ngt sätt att lösa detta :( sorry Har testat att ansluta genom xfire nu, men den räknar bara till 11 sen står det "server connection timed out" <_< hmm. hade ngt liknade när jag skaffa cod. då va det att jag ladda ner en vista uppdatering som gjorde att jag inte kunde connecta till servern. har du ngn uppdatering som behövs installeras eller så? Nej, har inget som behöver uppdateras. Jag kunde inte hosta wc3 heller förens jag öppnade portarna i den nya routern, så jag förstår inte riktigt varför det inte fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.