Hoppa till innehåll

Hjälp Välja Dator Pls


Hector
 Dela

Rekommendera inlägg

I början av nästa år kommer Intel Core i9 med 6 kärnor och 12 trådar ut. I slutet av nästa år kommer nästa generation av nVidias GeForce grafikkortsserie ut.

 

Redan om ett och ett halvt år så kommer båda de datorerna att vara en generation efter i både CPU och GPU. Jag skulle nog tro att priset skulle sänkas med kanske 4000 - 7000 kronor på bara den tiden.

jo och AMD ska göra en CPU med 18 kärnor :) fast det kommer vara till servrar först.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hallå tänkte köpa en ny dator nu för 17000-19000kr men finns två att välja med och jag kan ej så mycket om tillbehören och det jag är bara ute efter känslan i spelen grafiken,ljudet etc så finns två att välja mellan:

 

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10386

eller

http://boulevard.se/dator.aspx?ID=235 ??

 

Tänkte lägga till Nvida geforce gtx 295 men är inte Ati 4870 HD bättre i grafik vet inte fast vilka av dom är bäst

 

och vilken av dom här två är mest värt priset och för bäst fps och grafik och ljud? Tänkte ju köra Crysis på very high men vilken av dom går bäst och har bäst grafik etc??

 

bump

 

GTX 295 sopar golvet med ATI HD4870... Och jag tycker att du inte borda köpa en sån dyr dator om du knappt kan något om datorer.

 

Vet men asså vill ha den till att ha vass grafik etc :P

 

 

ATI HD4870 kan maxa allting förutom Crysis och Arma 2 i nuläget. GTX 295 är onödigt overkill.

 

okej tack så är det värt att lägga till 2kr extra för en gtx 295 elr är det stor skillnad mellan den och gtx 285?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hallå tänkte köpa en ny dator nu för 17000-19000kr men finns två att välja med och jag kan ej så mycket om tillbehören och det jag är bara ute efter känslan i spelen grafiken,ljudet etc så finns två att välja mellan:

 

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10386

eller

http://boulevard.se/dator.aspx?ID=235 ??

 

Tänkte lägga till Nvida geforce gtx 295 men är inte Ati 4870 HD bättre i grafik vet inte fast vilka av dom är bäst

 

och vilken av dom här två är mest värt priset och för bäst fps och grafik och ljud? Tänkte ju köra Crysis på very high men vilken av dom går bäst och har bäst grafik etc??

 

bump

 

GTX 295 sopar golvet med ATI HD4870... Och jag tycker att du inte borda köpa en sån dyr dator om du knappt kan något om datorer.

 

Vet men asså vill ha den till att ha vass grafik etc :P

 

 

ATI HD4870 kan maxa allting förutom Crysis och Arma 2 i nuläget. GTX 295 är onödigt overkill.

 

okej tack så är det värt att lägga till 2kr extra för en gtx 295 elr är det stor skillnad mellan den och gtx 285?

 

Du borde köpa ett HD4890 istället. Prisvärt och det finns inte ett endaste spel det inte kan maxa ( Undantag för ARMA 2 med 200% fillrate, men det kan inte ens ett GTX 295 klara av heller. ) den klarar t.o.m Crysis på Very High med 8x AA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte lägga 8000kr på en dator nu så får du en hyffsad dator istället för lägga cirka 20 000kr på en dator nu som kommer va värdelös om 2-3 år? Du vet att tekniken utvecklas fort, kanske du vet...

neeej men allså vill ej köpa en dator för 8000kr har redan ett bra tangent bord och mus vill bara ha hjälp att välja mellan dom här två :( så pls svara vilka av dom här två jag linkade var bäst

 

Du har alltså planerat en stöld på någon av dessa 2 datorer? :ph34r:

 

Men du kanske ska ta och vänta nått halvår som Vitdom säger, och köpa ny dator då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte lägga 8000kr på en dator nu så får du en hyffsad dator istället för lägga cirka 20 000kr på en dator nu som kommer va värdelös om 2-3 år? Du vet att tekniken utvecklas fort, kanske du vet...

 

neeej men allså vill ej köpa en dator för 8000kr har redan ett bra tangent bord och mus vill bara ha hjälp att välja mellan dom här två :( så pls svara vilka av dom här två jag linkade var bäst

 

Du har alltså planerat en stöld på någon av dessa 2 datorer? :ph34r:

 

Men du kanske ska ta och vänta nått halvår som Vitdom säger, och köpa ny dator då?

 

vadå stöld???omg och palla vänta ett halvt år :P ska köpa nu

 

är förvirrad en säger ati är bättre den andra gtx 295 så klarar ej ati crysis på max elr gör den och vad krävs för att klara arma 2?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom jag är allsmäktig, råder jag dig att inte köpa någon överdrivet dyr dator i nuläget. Du kommer inte märka någon större skillnad på ett GTX 295 jämfört med ett HD4879 1GB.

 

Jag kan slänga ihop ett paket som du kommer ha mycket mer nytta av. Skulle du uppskatta det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte lägga 8000kr på en dator nu så får du en hyffsad dator istället för lägga cirka 20 000kr på en dator nu som kommer va värdelös om 2-3 år? Du vet att tekniken utvecklas fort, kanske du vet...

 

neeej men allså vill ej köpa en dator för 8000kr har redan ett bra tangent bord och mus vill bara ha hjälp att välja mellan dom här två :( så pls svara vilka av dom här två jag linkade var bäst

 

Du har alltså planerat en stöld på någon av dessa 2 datorer? :ph34r:

 

Men du kanske ska ta och vänta nått halvår som Vitdom säger, och köpa ny dator då?

 

vadå stöld???omg och palla vänta ett halvt år :P ska köpa nu

 

är förvirrad en säger ati är bättre den andra gtx 295 så klarar ej ati crysis på max elr gör den och vad krävs för att klara arma 2?

 

För att klara ARMA 2 med fillraten på 200% så krävs en framtida dator som ännu inte existerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klarar den där crysis på very high utan minsta lilla lagg? på 8x??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

klarar den där crysis på very high utan minsta lilla lagg? på 8x??

 

For sure. Jag har ett HD4890 själv och får 31.79 FPS average på Very High 1680x1050 8x AA

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

klarar den där crysis på very high utan minsta lilla lagg? på 8x??

 

For sure. Jag har ett HD4890 själv och får 31.79 FPS average på Very High 1680x1050 8x AA

 

hm ok fast e det lika bra som gtx 295? 295 kostar ju bara 1k mer och är denna processorn lika bra som i7??

 

OCH vilken sida avr det som du tog dom delarna ifrån finns ingen link :S

Redigerat av Hector
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

klarar den där crysis på very high utan minsta lilla lagg? på 8x??

 

For sure. Jag har ett HD4890 själv och får 31.79 FPS average på Very High 1680x1050 8x AA

 

hm ok fast e det lika bra som gtx 295? 295 kostar ju bara 1k mer och är denna processorn lika bra som i7??

 

OCH vilken sida avr det som du tog dom delarna ifrån finns ingen link :S

 

Nej, den är inte lika bra som GTX 295 men den är tio gånger mer prisvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...