Hoppa till innehåll

Lucid Dreaming

MentalogisT

Rekommendera inlägg

• Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Går All-In. Kan klottra ner min "Brainstorm kur för lucid dreams" som jag kör här :P

Subliminal Blaster (Har på när jag sitter vid datorn)

Hypnos MP3 (Lyssnar på när jag ligger i sänger och ska sova)

Läser andras Dream Journals

Ständiga Reality Checks (Två olika)

Autosuggestion (Intalar mig själv att jag SKA HA LUCID DREAMS)

Infinity (Tvåveckors Guide till Lucid Dreams)

Klottrat ner Lucid stuff på handen (För att mina RC's inte bara ska bli en tom vana)

Sen kom jag precis på något som alltid brukade funkar förr - Att ta ett papper, en penna och sedan skriva "Drömmer jag?" eller "Jag ska ha en lucid dream" så många gånger man får plats. Verkligen etsa in meddelandet i huvudet.

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Går All-In. Kan klottra ner min "Brainstorm kur för lucid dreams" som jag kör här :P

Subliminal Blaster (Har på när jag sitter vid datorn)

Hypnos MP3 (Lyssnar på när jag ligger i sänger och ska sova)

Läser andras Dream Journals

Ständiga Reality Checks (Två olika)

Autosuggestion (Intalar mig själv att jag SKA HA LUCID DREAMS)

Infinity (Tvåveckors Guide till Lucid Dreams)

Klottrat ner Lucid stuff på handen (För att mina RC's inte bara ska bli en tom vana)

Sen kom jag precis på något som alltid brukade funkar förr - Att ta ett papper, en penna och sedan skriva "Drömmer jag?" eller "Jag ska ha en lucid dream" så många gånger man får plats. Verkligen etsa in meddelandet i huvudet.

Satsare. B)

Jag har märkt att jag har börjat drömma ofta nu de senaste veckorna.

Jag minns drömmen när jag vaknar på natten men när jag somnar om och vaknar så är det borta. :P

Har aldrig testat Dream Journal, vet inte om jag är så inne i det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Glöm inte att också få i er mycket Bananer! :P Bananer innehåller Vitamin B6 som är ökar din förmåga att komma ihåg dina drömmar, och även ökar "Vidititeten", dvs detaljrikedomen i drömmarna. Är drömmarna klarare och mer detaljrika så är det enklare för dig att upptäcka att du drömmer.

Vitamin B6 = Bättre Recall :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Idag hände något konstigt, jag kom inte ihåg något av drömmen när jag vaknade. Men nu 6 timmar senare så kom jag nyss på vad jag drömde :P

Händer mig i stort sett varje dag, måste bara se eller höra något senare som reflekterar drömmen på något sätt så får jag en deja vu känsla och kommer ihåg den.

Ska pröva med en DILD (visst var det så den hette Tolin, fanns ju två olika namn, kommer bara ihåg DILD och antar att det är rätt :P ) tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...