Hollow Skrivet 4 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2009 jag tycker.... Att det ska handla om: greker, egypter och romare elr kineser, japaner och singaporer Egenskaper: Greker: Bra marknad, dåligt infantri och kavalleri, men har mytologi-varelser, medeldyrt. Romare:Hyfsad marknad, bra attack, hyfsat försvar, dyrt Egypter: billigt: dålig marknad, bra attack, sämst försvar, snabba, kan ha anubis :D Kineser: bomber, smarta, snabba, dyrt, hyfsad atk och def Japaner: ninjor, medeldyrt, hyfsad marknad, bra attack dåligt försvar Singapor: billiga, bra attack sämst försvar, skepp (pirater), bra marknad (har svart marknad :D) hoppas det inte e för likt travian :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 4 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2009 (redigerat) Okey, Men på det ni är inne nu, skulle man kunna välja t.ex vilken slags allians man vill vara med i, t.ex som i Travian eller liknande, fast mera fantasy relaterat? Och destå längre man kommer i spelet och bättre man blir så får man en högre rank och kan bygga och redigera flera saker inom sin bas osv? Ja, man kan välja om man vill vara allians med andra baser. Då kan man inte attackera eller bli attackerad av dem som är medlem i just den Alliansen osv. Om det ska vara fantasy relaterat kan du välja själv och ja, självklart ju längre in i spelet man kommer får man fler möjligheter. Lets go Age of Empire's time. Börja skissa up något då? Redigerat 4 Augusti 2009 av Organism Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 4 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 Augusti 2009 Skulle vara roligt om det inte var så segt som alla andra spel. Jag menar inte att man ska kunna bygga upp en stad på en minut som äger alla, men att man alltid ska ha något att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 (redigerat) Okey, Men på det ni är inne nu, skulle man kunna välja t.ex vilken slags allians man vill vara med i, t.ex som i Travian eller liknande, fast mera fantasy relaterat? Och destå längre man kommer i spelet och bättre man blir så får man en högre rank och kan bygga och redigera flera saker inom sin bas osv? Ja, man kan välja om man vill vara allians med andra baser. Då kan man inte attackera eller bli attackerad av dem som är medlem i just den Alliansen osv. Om det ska vara fantasy relaterat kan du välja själv och ja, självklart ju längre in i spelet man kommer får man fler möjligheter. Lets go Age of Empire's time. Börja skissa up något då? Skissa upp vad? ;) Här hittar man snygga fonter man kanske kan använda, http://www.dafont.com/theme.php?cat=719 Redigerat 5 Augusti 2009 av ZoZXZSSF Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 5 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Augusti 2009 En tanke karta. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trala Skrivet 6 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2009 Det får du/ni göra själv, jag framförde bara en idé jag tänkte använda, men fick flera idéer av andra som jag började arbeta med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 6 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Augusti 2009 Kerby: I can help med tänkande, ordning osv. Alltså, jag är en extra hjärna här, om du behöver. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kerby Skrivet 7 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2009 Tack för alla tips. Glöm bara inte bort vad jag skrev i första inlägget. Simpelt men originellt. Tänk inte för stort :) En idé som skulle kunna bli stor, men simpel i början, är bra tex. Något som man kan utveckla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 8 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2009 Tack för alla tips. Glöm bara inte bort vad jag skrev i första inlägget. Simpelt men originellt. Tänk inte för stort :) En idé som skulle kunna bli stor, men simpel i början, är bra tex. Något som man kan utveckla. Jag förstår. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
koffe1989 Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Skulle du vilja göra ett mmo baserat spel? Jag har nyss provat http://www.emogame.org riktigt kul spel :) Prova det själv så kanske du får lite ideer :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Organism Skrivet 31 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2009 lol emogame det behövs väll en bunt egenskaper för att göra ett sådant spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.