KuroKaktus Skrivet 7 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2009 Hejsan! Jo jag vill hosta css server men det funkar inte. Jag använder source dedicated server och har öppnat porten. Tror det är med brandväggen för min kompis hosta server med den borten hemma hos mig på samma nätverk. Så vet ni vad fel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 8 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2009 Stäng av brandväggen så ska det funka :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 8 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2009 (redigerat) Kan testa :P EDIT: Funka inte :( Redigerat 8 Augusti 2009 av jacob_96 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CookieMan Skrivet 22 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2009 Det kan också vara att du måste öppna någon/några speciella portar. Vet dock inte vilka :( Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Du kanske har öppnat fel port oftast brukar man öppna 27015 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stixx Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 fan ni är ju dumma i huvudet! stäng inte av brandväggen! om du har router så ska du gå in på cmd och skriva ip config så får du din ip, skriv den sedan i adressfältet internet och så kmr du fram dit, sen om där står att du behöver lösen och sånt skit säg till mig, sen så letar du bara upp port forward och så öppnar du porten där, sen borde det funka. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PotTe Skrivet 27 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Augusti 2009 Stäng av brandväggen och öppna portar sedan skapa en textfil som heter steam_appid sedan skriv 10 i den, lägg in den i Cstrike mappen Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 14 September 2009 Rapport Dela Skrivet 14 September 2009 Är du säker på att det inte funkar? Hade samma "problem" i Team Fortress 2. Saken var den att själva fönstret för servern visade mitt interna IP, så jag försökte joina via det, vilket alltså inte gick eftersom det var internt. Då gick jag in på www.mittip.se och kollade vad mitt externa IP var. Jag kopierade det och lade till :27015 i slutet och skrev sedan connect 123.123.123.123:27015[code=auto:0] i console. Då funkade det att joina. (Obs! Byt ut 123.123.123.123 mot numret du ser på www.mittip.se (eller liknande hemsidor)) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg