Hoppa till innehåll

Har Börjar Att Blogga. Mitt Första Inlägg. Läs Och Säg Vad Du Tycker.

WishCookie

Rekommendera inlägg

Gäst MacGyver

Förstår inte mig på bloggare, känns bara som ett försök till att få uppmärksamhet och leka kändis.

Aja, jag tyckte iallafall att ditt första inlägg mer verkade som en nyhet än ett blogginlägg, om man bloggar så skriver man väl om sig själv eller? :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår inte mig på bloggare, känns bara som ett försök till att få uppmärksamhet och leka kändis.

Aja, jag tyckte iallafall att ditt första inlägg mer verkade som en nyhet än ett blogginlägg, om man bloggar så skriver man väl om sig själv eller? :3

Ja jag vet, Men Jag kommer skriva lite om mig själv, och vad jag har gjort, Dock så kommer jag skriva lite nyheter med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Ja jag vet, Men Jag kommer skriva lite om mig själv, och vad jag har gjort, Dock så kommer jag skriva lite nyheter med.

Kom tillbaka när du skrivit om dig själv så blir det lättare att ge dig konstruktiv kritik. ;)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eh, va? En blog måste absolut inte handla om än själv. De största bloggarna har ett tema, typ datorer, spel, mode, film, bilar etc. Människor rent generellt sätt är helt ointresserade av att läsa vad du åt till frukost. vill man ha många läsare så bör man hitta ett tema att skriva om. Fast det är klart, bryr man sig inte om ifall folk läser eller inte utan bara vill skriva av sig så kan man ju blogga om sig själv.

Världens tre största bloggar, TMZ, Gizmodo och Perez Hilton handlar om kändisar, och teknik/gadgets.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Viktigt att tänka på när du skapar en blogg:

Vad är syftet med bloggen?

a) Skriva av sig

b) Få många läsare

a ställer inga krav på dig och vad du skriver, det behöver inte intressera någon. Har du däremot siktet inställt på b så måste du dels sticka ut från resten av den gigantiska bloggosfären (skriv inte om sådant som många andra redan skrivit om, till exempel spelnyheter man finner på de flesta större siterna) och dels marknadsföra dig. Med marknadsföring menar jag exakt allt som ger din blogg en bra image, alltifrån design till "word of the mouth".

Edit: jag hatar att b) konverteras till en smilie, tur att man kan bocka ur det.

Redigerat av Sandkakan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Viktigt att tänka på när du skapar en blogg:

Vad är syftet med bloggen?

a) Skriva av sig

B) Få många läsare

a ställer inga krav på dig och vad du skriver, det behöver inte intressera någon. Har du däremot siktet inställt på b så måste du dels sticka ut från resten av den gigantiska bloggosfären (skriv inte om sådant som många andra redan skrivit om, till exempel spelnyheter man finner på de flesta större siterna) och dels marknadsföra dig. Med marknadsföring menar jag exakt allt som ger din blogg en bra image, alltifrån design till "word of the mouth".

Edit: jag hatar att B) konverteras till en smilie, tur att man kan bocka ur det.

Applåderar.

Ifall du vill skriva en blogg om spel så kan du kolla upp många andra bloggar som är populära och se vad det är som gör att de får många läsare. Rekommenderar att inte heller bara läsa svenska bloggar utan utländska också.

MacGyver @ Det är väl inget fel med att vilja få lite uppmärksamhet och bli kändis? Jag skulle jättegärna vilja bli igenkänd på tunnelbanan eller någon annan stans då och då. Med hjälp av det vill man ju påverka andra med det man vill skriva i sin blogg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...