Hoppa till innehåll

Help! Mitt Windows Vill Inte Boota


Distinction
 Dela

Rekommendera inlägg

Hello all Fuskare... im running on an live knoppix DVD thats english so that why i cant say the last swedish letters;aao and why im talking some english and some swedish because its easier for me... :lol: .

 

Last night i played runescape and some Wow and so it was bedtime so i shutdown the computer and went to bed..

next morning i started the computer and it just wont boot,,,,, im realy mad at this because i cant say some swedish word and cant play things that needs flash player... i cant even watch youtube.... its sad... i realy want help.. ive no idea of what happend... and im waiting for my cusin to bring an windows xp CD because mine's broken(it can take a time because hes at holiday/vaccuations*dont remember how to spell*... any ideas of what could happend?? i cant even get an hijack this log.. before it shall boot its a black screen with some letters... it doesnt say that any file is missing or something wrong.. it just wont boot.... :( .

 

Help me Please i'll give the one thet come's with best suggestion that works 6000 fm !

 

 

Your not allowed to suggest repair from Window XP CD because im alredy gonna try that!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hello all Fuskare... im running on an live knoppix DVD thats english so that why i cant say the last swedish letters;aao and why im talking some english and some swedish because its easier for me... :lol: .

 

Last night i played runescape and some Wow and so it was bedtime so i shutdown the computer and went to bed..

next morning i started the computer and it just wont boot,,,,, im realy mad at this because i cant say some swedish word and cant play things that needs flash player... i cant even watch youtube.... its sad... i realy want help.. ive no idea of what happend... and im waiting for my cusin to bring an windows xp CD because mine's broken(it can take a time because hes at holiday/vaccuations*dont remember how to spell*... any ideas of what could happend?? i cant even get an hijack this log.. before it shall boot its a black screen with some letters... it doesnt say that any file is missing or something wrong.. it just wont boot.... :( .

 

Help me Please i'll give the one thet come's with best suggestion that works 6000 fm !

 

 

Your not allowed to suggest repair from Window XP CD because im alredy gonna try that!

Suck, kunde du inte ha skrivit på svenska men med aeo istället för åäö? Aja, finns inte mycket du kan göra, förutom att testa med windows XP skivan...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hello all Fuskare... im running on an live knoppix DVD thats english so that why i cant say the last swedish letters;aao and why im talking some english and some swedish because its easier for me... :lol: .

 

Last night i played runescape and some Wow and so it was bedtime so i shutdown the computer and went to bed..

next morning i started the computer and it just wont boot,,,,, im realy mad at this because i cant say some swedish word and cant play things that needs flash player... i cant even watch youtube.... its sad... i realy want help.. ive no idea of what happend... and im waiting for my cusin to bring an windows xp CD because mine's broken(it can take a time because hes at holiday/vaccuations*dont remember how to spell*... any ideas of what could happend?? i cant even get an hijack this log.. before it shall boot its a black screen with some letters... it doesnt say that any file is missing or something wrong.. it just wont boot.... :( .

 

Help me Please i'll give the one thet come's with best suggestion that works 6000 fm !

 

 

Your not allowed to suggest repair from Window XP CD because im alredy gonna try that!

Suck, kunde du inte ha skrivit på svenska men med aeo istället för åäö? Aja, finns inte mycket du kan göra, förutom att testa med windows XP skivan...

 

Kan inte du engelska?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

... okej da ska forsoka ... ska checka vad det star och skriva ner det.

 

FFS... nu har jag sabbat det lite... men det orsakar inte varfor windows inte bootar. nar jag installerade linux so ville den att jag skulle ladda ner en ny sak som jag kan valja vad som ska boota (Windows/Knoppix). och nu kommer det bara en ''Black Screen''

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

... okej da ska forsoka ... ska checka vad det star och skriva ner det.

 

FFS... nu har jag sabbat det lite... men det orsakar inte varfor windows inte bootar. nar jag installerade linux so ville den att jag skulle ladda ner en ny sak som jag kan valja vad som ska boota (Windows/Knoppix). och nu kommer det bara en ''Black Screen''

Installerade du knoppix? :_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst autonomus

... okej da ska forsoka ... ska checka vad det star och skriva ner det.

 

FFS... nu har jag sabbat det lite... men det orsakar inte varfor windows inte bootar. nar jag installerade linux so ville den att jag skulle ladda ner en ny sak som jag kan valja vad som ska boota (Windows/Knoppix). och nu kommer det bara en ''Black Screen''

Herregud, jag hoppas verkligen att du vet vad fan Linux är.

 

Bortsett från det, du minns inte vad den så kallade "a black screen with some letters" sa?

Sedan, pipar skiten när du startar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, problem med boot-filen.

 

Kör in Windows XP skivan, starta upp recovery console genom R sen skriver du fixmbr följt av fixboot så ska allt funka, om inte, så formatera om skiten.

Det verkade inte ens som om du visste vad du gjorde när du installerade Linux heller, så ta bort Linux partitionen, du kommer ändå inte kunna boota in i Linux efter att du gjort fixmbr och fixboot utan att installera GRUB/LILY igen.

Och sen, installerade du Knoppix? <.< Är igentligen bara till för att vara en live-cd.

 

Vettefan om jag ens förstått vad du sagt nu då du suger på att förklara, men problemet ligger nog i bootfilen.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...