Hoppa till innehåll

Behöver Hjälp :/


D48

Rekommendera inlägg

suck... efter ha spenderat 3 timmar framför vid datorn och klippt ihop en film i windows movie maker så kommer detta upp när jag ska spara skiten på datorn.

 

fattar inte vad dom menar. och när jag tittar på hjälpen så säger de detta.

 

 

Jag kan inte publicera filmen eftersom några av källfilerna saknas. Hur kan jag hitta filerna och lägga in dem i Windows Movie Maker igen?

Det inträffar om du försöker publicera en film efter att en eller flera källfiler som hör till klippen i projektet har flyttats, tagits bort eller fått nytt namn.

 

Du löser problemet genom att göra något av följande:

 

Leta rätt på originalkällfilen och flytta eller kopiera den till den plats på datorn varifrån den importerades till Windows Movie Maker. Om du vill hitta en saknad fil klickar du på det saknade klippet i klippsamlingen eller projektfönstret, väljer Redigera och klickar på Bläddra efter saknad fil.

 

Om källfilen fanns på en nätverksplats när den importerades till Windows Movie Maker kontrollerar du att nätverksplatsen fortfarande är tillgänglig.

 

trevligt om jag fick hjälpt snabbt. ;)

Btw: så crasha movie maker en gång mitt upp i allt :( fast då starta jag om det och tog ett alternativ där pogramet återskapade allt. vet inte om det har ngt att göra med det men...

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du använt C:\film.avi i ditt projekt och sedan flyttat den till C:\blablabla\film.avi så blir det så. Du har förmodligen råkat flytta en av filmerna i projektet.

Jupp så är det, det har hänt så för mig också.

Flytta bara tillbaks filmfilen/erna til den plats de låg när du importerade dem till movie maker så löser det sig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är det jag har gjort... jag har inte flyttat på ngn fil... men jag kopierade filerna från en map som man inte kan hitta eller ngt. det är svårt att förklara men saken är att jag kopierade över alla filer till fel ställe. fast igentligen så skulle jag ha uppe movie maker och dra från ruta till ruta och kopiera på det sättet... jag får göra om allt.

 

jag har tappat livslusten nu iaf .__.

Redigerat av 90LIVE
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok jag gjorde om allt igen, tog bort alla klipp och kopierade de ifrån Xfire rutan till Movie maker direkt! dra från ruta till ruta. men det fungerar ändå inte ''/ jag fattar inte vad som är fel för jag har inte ändrat på ngt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du vista? kör du moviemaker som administratör?

Xfire rutan kanske inte funkar så bra, lägg alla i en mapp på datorn.

jepp jag kör allt som admin. och det med att kopiera det till en map testa jag det första jag gjorde.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...