Besviken och besviken.
Jag körde Guild Wars innan jag körde WoW, vet inte riktigt hur dom två spelen låg mot varandra i fråga om releasedatum, men jag tror att WoW hade varit ute ett år innan jag hoppade över från Guild Wars, eller snarare, skulle prova.
Direkt slog det mig hur mycket bättre allt var. Kontrollerna kändes felfria, kunde hoppa, inga större begränsningar vart man kunde gå, eller hur man tog sig dit. Spells och sådant var då mer intressanta/roliga, mer än hälften av alla spells i GW verkar baserade på konstiga "Your target suffers -X health degeneration for Y seconds, if the target dies, you gain Z energy." eller "Removes X from the target, for every X removed, you gain Y health." Det gjorde att man var i princip begränsad till rotations, även i PvP... nog om det.
Jag köpte nyligen Guild Wars igen, med expansionerna, i hopp om att bristerna jag fann för ca 3 år sedan var borta.
Men nej, de var kvar. Fortfarande sega kontroller, jobbig kamera, seg feedback, inga hopp, begränsningar.
Synd.
Inget MMO jag provat hittils har slagit WoW i fråga om känsla. Gameplay. Kontrollerna, friheten o.s.v
Det är för att spelet är så generellt välgjort, mest sådana saker man egentligen inte tänker på.
Kommer Aion bli annorlunda? Antagligen inte. Men det är på samma gång lite orättvist att jämföra något som fortfarande är i beta, med något som finputsats i typ 5 år