Hoppa till innehåll

Epic Flying Mount

ShamanOwns

Rekommendera inlägg

Fast det kostar inte 5000g längre? Jag gick och kollade och då kostade det 4500 och jag som bara är honored med thrallmar och typ neutral med warsong :P

Det är Thrallmar som gäller. Och ja, 4500 för honored. Men vem grindar till exalted för att få den lite billigare istället för att bara köpa den för det rep och pris man har när man .. ska köpa den.

Personligen borde de höja priset till 10 000 G imo.

På tok för billigt som det är nu, och jag har epic flying på 3 chars, och då har jag inte direkt laggt ner pengar/energi på att farma/grinda.

Om du har 3 gubbar så behöver du inte lägga ner tid och energi på att farma / grinda. Du Får ungefär cirka sisådär 7000g från att lvla 1-80 och sen i 80 får du sisådär 3000 gold från 2 veckor, 3 veckor av lvl 80 spelande. Beroende på vad du gör så klart. Så 3 gubbar 1-80 + att du spelade nog i 70 som max lvl och fixade pengar medans då, är ungefär... 30 000 gold. Sen varierar det med ett mellan rum på 15 000g ungefär. Men du har pengar för Epic Flying För att du får så mycket från 70-80 jämnfört med 1-70 så i TBC fick du inte 5000g på 70 och alltså var Epic Flying svårt att få, men nu har du runt 3000g på 1-70 sen drar du ungefär 3000g-4000g från 70-80 och Alltså får du råd med Epic Flying på 80 ganska lätt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 26
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Har alltid haft svårt med pengar, har alltid spenderat det på något jag hittat på AH eller så, recipes, pets med mera. Får dra min 71 hunter och 73 druid till 80 och skicka pengarna till mainen ^^ Fick epic flying efter ett år i TBC ungefär, var grymt fattig då.

AH affärer är mitt tips, hade 15k för några månader sen men spenderade allt, så har bara fått ihop 3k nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det handlar om att köpa billigt sälja stort, tar flera veckor bara att börja, måste köpa in tungt och riskera att förlora en massa, det positiva är att det inte krävs mer än några guld att börja, tar dock en hel massa tid och skills mer eller mindre, men när det är igång haffar man in 1000 eller så per dag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jajaja vad ni klagar på priserna :(

Pre-tbc var det över 1000 guld för vanliga epic ground mounten jämnfört med nu när det kostar 50(?)g. Då fanns det inte några dailies heller, var bara till och grinda ihop cashen eller hoppas på att man lootade någon epic som kunde sälja för en liten del av kostnaden.

Hursomhelst, det är wotlk som gäller, bara till att göra dailies och eventuella quests som du inte gjort. Professions är oerhört dyra att dra upp och tar väldigt lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Professions är oerhört dyra att dra upp och tar väldigt lång tid.

Det kan jag inte riktigt hålla med om, vissa professions får du upp på någon dag.

Epic Flying är inte så jävla nödvändigt.

För en nydingad 80 ->

Cold Flying (Antar att du redan har flying)

Någon BoE epic

Kör ToC till du har lite mer epics.

Använd ditt guld för att gemma och enchanta dina epics så gott det går.

Heroics

Raids

Dual Spec

Flying Epic Mount

Skit - Onödiga mounts, roliga eller häftiga saker.

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan jag inte riktigt hålla med om, vissa professions får du upp på någon dag.

Professions är som en gungbräda, det ena kompenserar det andra, antingen kan man betala mycket så det går snabbare eller så kan man ta sin tid utan att man behöver kosta på sig något.

Tar du upp din profession på en dag har du betalat en större summa pengar för att få alla reagents.

Gatheringprofessions tar mer än en dag att fixa fullt med då det finns flera kritiska nivåer där du måste antingen flyga runt till en massa ställen eller campa rarespawns. Och med tanke på att han inte har epic flying redan från början kommer det ta ännu längre tid.

Så dom professions som du snackar om att man skulle kunna dra upp på en dag resulterar i att han kommer spendera mer pengar än epic flying kostar.

Därför avråder jag från att levla upp professions (om det nu inte råkar vara så att du lootar/herbar/minar mats samtidigt som du gör dailies) tills du skaffat allt du behöver.

Dailies är bättre än professions om man inte har fullt i dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Professions är som en gungbräda, det ena kompenserar det andra, antingen kan man betala mycket så det går snabbare eller så kan man ta sin tid utan att man behöver kosta på sig något.

Tar du upp din profession på en dag har du betalat en större summa pengar för att få alla reagents.

Gatheringprofessions tar mer än en dag att fixa fullt med då det finns flera kritiska nivåer där du måste antingen flyga runt till en massa ställen eller campa rarespawns. Och med tanke på att han inte har epic flying redan från början kommer det ta ännu längre tid.

Så dom professions som du snackar om att man skulle kunna dra upp på en dag resulterar i att han kommer spendera mer pengar än epic flying kostar.

Därför avråder jag från att levla upp professions (om det nu inte råkar vara så att du lootar/herbar/minar mats samtidigt som du gör dailies) tills du skaffat allt du behöver.

Dailies är bättre än professions om man inte har fullt i dessa.

Jag har dragit upp både skinning och herbalism på en dag. Med epic flying dårå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...