Money Skrivet 22 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2009 Hej! Jag och min pappa har bestämt oss för att köpa en server dator med Windows Home Server 2008 med. Så jag undrar om någon vet en bra server dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MysticGohan Skrivet 22 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2009 Kan man få fråga vad du ska med datorn till? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 23 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Kan man få fråga vad du ska med datorn till? Jag behöver den till för att hosta 3 cs servrar som ska vara online 24/7, och en Open-tibia server som ska vara öppen 24/7 och sen en hemsida. Och min pappa vill lägga sina filer och sånt där så han kan nå dem via kontoret. Alltså det behövs inte vara en ultra Super Server dator... Bara en enkel server dator med windows home server inkluderat. Den ska ha minst dessa detaljer: Proccessor: Intel eller AMD spelar ingen roll men det ska vara Dual Core Grafikkort: Behövs inte då jag inte ska spela på den elr nåt HDD: Minst 200 GB Minneskort: minst 1GB Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Om du ska hosta servrar och han ska lagra filer bör ni ha en rejäl hårddisk, gärna en extern backup också :) Processor: Fyrkärnig är mycket bättre, det går snabbare o.s.v, men det kanske finns någon mening med just 2kärnig. "minneskort", du syftar nog på RAM minnet :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 (redigerat) Om du ska hosta servrar och han ska lagra filer bör ni ha en rejäl hårddisk, gärna en extern backup också :) Processor: Fyrkärnig är mycket bättre, det går snabbare o.s.v, men det kanske finns någon mening med just 2kärnig. "minneskort", du syftar nog på RAM minnet :) En hårddisk på 200GB räcker mycket väl. Redigerat 23 Augusti 2009 av Raptomex Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 (redigerat) Beror självklart på det med. Ska hans pappa lagra filmer och sånt fyller det på rätt bra. Även kort av hög upplösning (ca 10 Megapixelkort) Jag har ingen aning om hur mycket space som krävs för hostning av servrar... Redigerat 23 Augusti 2009 av Luxaxix Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 23 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 Beror självklart på det med. Ska hans pappa lagra filmer och sånt fyller det på rätt bra. Även kort av hög upplösning (ca 10 Megapixelkort) Jag har ingen aning om hur mycket space som krävs för hostning av servrar... Min pappa ska inte lagra filmer och sånt... Vi har redan många hårddiskar där han har lagrat filer. Och angående Servrarna så tar cs servrarna 1GB var.... Det vill säga det blir 3GB. Open-tibia servern tar runt 1 GB, det blir 4GB. Vi kommer ha backups varje dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillasyst3r Skrivet 23 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2009 du ska köra Intel Xeon eller AMD Opteron, båda finns i dual och quad dock hyffsat dyra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 24 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2009 Budget? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 1 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 1 September 2009 Budget? Jag har hittat en bra men den har tagit slut i alla affärer :( Fujitsu Scaleo Home Server 2205 2TB Min skola köpte en sån och dem är suveräna! Bara jag hittar en sån på någon sorts butik så har jag köpt den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.