Luxaxix Skrivet 25 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 Tänk noga innan ni skapar trådar så finns ingen anledning att vilja radera dem. Behövs inte heller eftersom man kan ändra dem + be att få tråden låst. Jag pratar inlägg nu, och moderatorsystemet på detta forumet är väldigt långsamt, kan ta flera timmar innan någonting händer. På en timme kan mycket förstöras. När jag var moderator läste jag alla trådar i min kategori, och behandlade dem direkt. Hade aldrig någonting oläst. Om ni moderatorer här kan uppnå samma effektivitet så är ni inte dåliga! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Knewt Skrivet 25 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 Man skulle ju kunna konstruera låsfunktionen på samma sätt som på f.nu (grannsidan) för att slippa problemet som fanns på travians forum. Medlemmar kan låsa sina egna trådar, men de kan inte låsa upp dem om en moderator har låst, bara om de själva har låst. Men man kan väl lika gärna anmäla tråden och be en moderator att låsa, som någon på sida 1 sa. ^_^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 25 Augusti 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 Men man kan väl lika gärna anmäla tråden och be en moderator att låsa, som någon på sida 1 sa. ^_^Och få 3 extra onödiga inlägg innan någon mod bemödar sig med att ta hand om det? ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 25 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 (redigerat) inför det som Luxaxix säger och en knapp som gör att man kan deleta sitt inlägg eller tråd för fan. det är en skitbra grej. Redigerat 25 Augusti 2009 av 90LIVE Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 25 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2009 (redigerat) Tänk noga innan ni skapar trådar så finns ingen anledning att vilja radera dem. Behövs inte heller eftersom man kan ändra dem + be att få tråden låst. Jag pratar inlägg nu, och moderatorsystemet på detta forumet är väldigt långsamt, kan ta flera timmar innan någonting händer. På en timme kan mycket förstöras. När jag var moderator läste jag alla trådar i min kategori, och behandlade dem direkt. Hade aldrig någonting oläst. Om ni moderatorer här kan uppnå samma effektivitet så är ni inte dåliga! Citerar från reglerna:"Fastän administratörer och moderatorer på den här sidan försöker att ta bort eller ändra allt störande eller stötande material så fort som möjligt, är det omöjligt att gå igenom alla meddelanden. Vi vill därför meddela dig om att all text som skrivits på den här sidan uttrycker vad författaren tänker och tycker, och administratörer eller moderatorer skall inte stå till ansvar för det (förutom då för de meddelanden som de själva skrivit)." Om det nu händer att det kommer in 3 inlägg efter att tråden redan fått svar kan man med största sannolikhet anta att det är väldigt onödiga inlägg och resulterar med att dessa personer riskerar tillsägelse/varning för §3.9. På en timma kan mycket hända, ja, men jag kan säga att det tar mer än 10x så lång tid för dom som sabbar än det tar för oss att städa upp. Om någon får för sig att sitta 3 timmar och råspamma forumet så tar det bara några klick för oss att ta bort allt. Med andra ord, om någon försöker sabba kan vi enkelt städa upp utan svårigheter. Detta har hänt ett antal gånger tidigare, och du märker inte av nåt förmodar jag :)? Jag själv tycker inte en sådan funktion ska läggas till. Dels för, jag som moderator, vill veta varför trådarna är låsta, och dels för att andra medlemmar ska ta del av varför trådarna är låsta. Låsta trådar är exemplar på regelbrott med största sannolikhet. Så för att ha ett bra konstruerat (utan några som helst frågetecken) forum tycker jag att överhuvudena ska ta hand om att låsa dessa, inga andra. Redigerat 25 Augusti 2009 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.