Hoppa till innehåll

Kan Polisen Ta En För Drevad Moped?

5FJSKFJSKGJES

Rekommendera inlägg

Det beror på vilket sätt man har drevat den.

jag är inte allt för kunnig på mopdeder.. ska läsa lite på google om drev dårå så får jag väl tänka mig in i vilket sorts drev det är då :P.

Edit - det är förövrigt en Yamaha DT 89' och har inget annat trim än själva drevet vad jag vet.

(jag säger ju att jag är okunnig :()

Edit 245 - jag är inte ens säker på vad drev är.. bara vet att den är drevad :P

NY FRÅGA

Om man kör 25 km/h och har drev, kan polisen ta en då?. Drev märks väl inte allt för mycket? eller?

Redigerat av UOne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drev är "kugghjulet" som kedjan snurrar runt. Drevar du den så den får mer topphastighet så räknas det som trim men jag tror inte att det räknas som trim om du drevar ner den till mer acceleration än hastighet. Är dock osäker.

Det är jävligt otroligt att polisen ens stoppar dig och om de gör det så är det en liten chans för att de märker den är drevad. Det är isf om de räknar kuggarna eller om de testkör den.

Redigerat av Dezen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

att ha kört 2 år med moped i ca 50 km/h (kan verkligen drev göra så att den går 20 km/h snabbare :P?) så är inte något jag vill att sänka ner den till 25 som är gränsen nu iaf..

(jag har kört den tidigare på ett väldigt stort inhägnat område och lite utanför så allt har varit lungt..)

Redigerat av UOne
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ändrade framdrev från 11-14 och det gjorde 10km, hade jag ändrat bakdrev också så hade antagligen det också gjort lite. Men ju snabbare du drevar den till att gå desto slöare blir den i starten.

den blir slöare även om du har drevat den, fast snabbare blir den också men det finns ingen ork i skiten om du drevar upp den för mkt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ändrade framdrev från 11-14 och det gjorde 10km, hade jag ändrat bakdrev också så hade antagligen det också gjort lite. Men ju snabbare du drevar den till att gå desto slöare blir den i starten.

den blir slöare även om du har drevat den, fast snabbare blir den också men det finns ingen ork i skiten om du drevar upp den för mkt.

That's what I said? Starten kanske är fel ord, den blir slöare overall i styrka och accelereration.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...