Hoppa till innehåll

Mitt Kostschema.


JingleHell
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjena, Jag har tjockat mig väldigt mycket på senaste tiden men nu är det slut med det.

Har börjat gymma och gjorde då ett kostschema som ska hjälpa mig äta det jag behöver och regelbundet.

 

Frukost - 6.30 - Havegryns gröt, 2 fullkorns mackor juice/te

 

 

9-10.00 - Frukt/macka

 

 

Lunch - "ca 12.00" - Varierad skolmat, sallad, knäckebröd

 

 

Mellanmål - 15-16.00 - Knäckebröd med ost/tonfisk eller makrill och ett glas mjölk.

 

 

Träning - 17.30

 

 

Efter träning - 19.00 - Gainomax/Banan/smoothie

 

 

Kvällsmat - 19.20 - Varierad, sallad

 

 

20.30-21.00 - Fil, müssli/havre fras + fullkornmackor med pålägg

 

 

 

 

Vad tycker ni? Ge gärna tips på hur jag kan förbättra det.

 

 

/Jingggggggggggle

 

 

EDIT: Jo, vore väldigt bra om ni kunde ordna upp en tränings schema också. Jag gymmar Måndagar, Onsdagar och Fredagar i 1.5 timme :) Jag satsar då på att bygga upp muskler :P

Redigerat av JingleHell
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inga kolhydrater, inga överdrivna mängder av socker. Det är det enda "kostschema" man behöver :)

Att äta regelbundet är väl viktigt?

 

 

 

eller?

 

Ja, annars dör du.

Men det viktigaste är att du inte går runt och gnagar på socker hela dagarna. Tre nyttiga mål och en frukt per dag, och äta lagom är det viktigaste.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena, Jag har tjockat mig väldigt mycket på senaste tiden men nu är det slut med det.

Har börjat gymma och gjorde då ett kostschema som ska hjälpa mig äta det jag behöver och regelbundet.

 

Frukost - 6.30 - Havegryns gröt, 2 fullkorns mackor juice/te

 

 

9-10.00 - Frukt/macka

 

 

Lunch - "ca 12.00" - Varierad skolmat, sallad, knäckebröd

 

 

Mellanmål - 15-16.00 - Knäckebröd med ost/tonfisk eller makrill och ett glas mjölk.

 

 

Träning - 17.30

 

 

Efter träning - 19.00 - Gainomax/Banan/smoothie

 

 

Kvällsmat - 19.20 - Varierad, sallad

 

 

20.30-21.00 - Fil, müssli/havre fras + fullkornmackor med pålägg

 

 

 

 

Vad tycker ni? Ge gärna tips på hur jag kan förbättra det.

 

 

/Jingggggggggggle

 

 

EDIT: Jo, vore väldigt bra om ni kunde ordna upp en tränings schema också. Jag gymmar Måndagar, Onsdagar och Fredagar i 1.5 timme :) Jag satsar då på att bygga upp muskler :P

Du behöver ha dig mer före träning och ca 45 minuter före och inte 1.5 timmme

 

Måndag - Bröst och Mage

 

Onsdag - Ben, vader, axlar och rygg

 

fredag - biceps och triceps

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det viktigaste med ett sådant här schema är:

 

(utan inbördes ordning)

1. Äta regelbundet

2. Ät hellre ofta och lite än sällan och mycket. Om du börjar bli lite hungrig på eftermiddagen så är det bättre att äta en frukt eller lite nötter, istället för att vräka i sig vid middagen.

3. Undvik allt för stora mängder kolhydrater och socker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va i helvete skriver ni människor?

 

Du behöver visst kolhydrater! Långsamma kolhydrater behövs för att de ska brytas ned sakta och hålla sockernivån i blodet på en jämn nivå under en längre tid. Långsamma kolhydrater finns i vitt bröd, pasta, potatis, ris och bönor. Ser inget sånt på listan. Ät det till middag!

Snabba kolhydrater som socker och fruktsocker är bra som mellanmål och det har du med på listan.

Jag ser inget protein intag under hela dagen (förutom Gainomaxen, men den kommer jag till sen). Kl 15-16 borde du äta pasta/potatis/ris+kött/bönor för att få tillräckligt med kolhydrater för att röra på dig och proteiner för att bygga upp muskler. Efter träningen bör du äta något liknande för att musklerna inte ska svälta och kolhydrater för att bygga upp energidepån i musklerna.

Sen hur gammal är du? En Gainomax är inte ens bra för en fullvuxen man på 70 kg. Levern och njurarna tar fett med stryk om du dricker en om dagen för de innehåller mer än rekommenderat dagligt intag av flertalet vitaminer och alldeles för mycket proteiner på en gång. Drick lite saft efter träningen och käka en ordentlig måltid när du kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...