Money Skrivet 26 September 2009 Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Hej! Jag har en fråga om energidrycker, när börjar energidryckerna effektera en? Alltså när börjar dem ge energi åt en efter att man har druckit dem och hur länge varar energin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 26 September 2009 Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Det börjar nog verka direkt eller efter 2 minuter, längre tid skulle jag inte tro. Sen är det ju olika från person till person. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 26 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Det börjar nog verka direkt eller efter 2 minuter, längre tid skulle jag inte tro. Sen är det ju olika från person till person. Direkt???? Hahahah den hinner inte ens gå ner från magsäcken... Hur fan ska den verka direkt eller efter 2 minuter?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jiyu Skrivet 26 September 2009 Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Jag skulle gissa på 5-10min. Själv är man för lat för att känna nåt -.-' I fredags (igår) så drack jag en energidryck, efter ca. 1,5h efteråt så drack jag två till. Kände ingenting alls den dagen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 26 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Hur länge håller den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 September 2009 Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Hur fort/långsamt du tar upp och slutar känna av energidrycken är högst individuellt. Sockerkicken sätter in väldigt fort, vanligtvis efter 5 minuter och håller inte mer än 20-30 minuter. Koffeinet gör dig dock tröttare i upp till en timme efter intaget då det gör dig piggare. Skulle inte rekommendera att du dricker energidrycker, upprepat intag skadar bara levern, kroppen mår inte bra av sockerkickar och koffeinet kan göra dig beroende. Ät mat eller drick vatten/juice istället! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 26 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 (redigerat) Hur fort/långsamt du tar upp och slutar känna av energidrycken är högst individuellt. Sockerkicken sätter in väldigt fort, vanligtvis efter 5 minuter och håller inte mer än 20-30 minuter. Koffeinet gör dig dock tröttare i upp till en timme efter intaget då det gör dig piggare. Skulle inte rekommendera att du dricker energidrycker, upprepat intag skadar bara levern, kroppen mår inte bra av sockerkickar och koffeinet kan göra dig beroende. Ät mat eller drick vatten/juice istället! Jag dricker högst 5 st varje månad. Är det för mycket / dåligt att dricka högst 5 st varje månad? Redigerat 26 September 2009 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 26 September 2009 Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Det börjar nog verka direkt eller efter 2 minuter, längre tid skulle jag inte tro. Sen är det ju olika från person till person. Direkt???? Hahahah den hinner inte ens gå ner från magsäcken... Hur fan ska den verka direkt eller efter 2 minuter?? För mig gör det ingen skillnad, känner aldrig att jag blir piggare. Jag baserade på hur mina tjejkompisar reagerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 26 September 2009 Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Om det max är en 33cl dricka du pratar om så är det okej. Men mer än det är nog för mycket. ;] @Cramboow Jag känner en som kan äta en hel påse godis och inte få någon sockerkick. Så det betyder bara att din kropp är bra på att bryta ned din mat på ett bra sätt. ;] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 26 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Om det max är en 33cl dricka du pratar om så är det okej. Men mer än det är nog för mycket. ;] @Cramboow Jag känner en som kan äta en hel påse godis och inte få någon sockerkick. Så det betyder bara att din kropp är bra på att bryta ned din mat på ett bra sätt. ;] Det är 250ml drickor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 26 September 2009 Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Hur fort/långsamt du tar upp och slutar känna av energidrycken är högst individuellt. Sockerkicken sätter in väldigt fort, vanligtvis efter 5 minuter och håller inte mer än 20-30 minuter. Koffeinet gör dig dock tröttare i upp till en timme efter intaget då det gör dig piggare. Skulle inte rekommendera att du dricker energidrycker, upprepat intag skadar bara levern, kroppen mår inte bra av sockerkickar och koffeinet kan göra dig beroende. Ät mat eller drick vatten/juice istället! de vill säga ifall du vill ha ett fett boring liv :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 26 September 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 26 September 2009 Hur fort/långsamt du tar upp och slutar känna av energidrycken är högst individuellt. Sockerkicken sätter in väldigt fort, vanligtvis efter 5 minuter och håller inte mer än 20-30 minuter. Koffeinet gör dig dock tröttare i upp till en timme efter intaget då det gör dig piggare. Skulle inte rekommendera att du dricker energidrycker, upprepat intag skadar bara levern, kroppen mår inte bra av sockerkickar och koffeinet kan göra dig beroende. Ät mat eller drick vatten/juice istället! de vill säga ifall du vill ha ett fett boring liv :-) Men man kan ju dricka vanliga läskedrycker också, t.ex Coca-Cola, Fanta, och Sprite. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.