Rhino Skrivet 9 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2009 Jag börjar snart tröttna på min älskade dator pga att jag aldrig hittar på nåt att spela/göra. har ni några tips på vad jag kan göra? jag blir snart lite små sur på de här. jag har ju en bra dator, då vill man ju iaf ha något att göra på den. Seriösa svar tack. /S :medieval: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 9 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Oktober 2009 Börja programera egna spel :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Wetterl Skrivet 10 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Oktober 2009 Gör egna websidor, skaffa en blogg, bli medlem på forum, gör spel, köp några nya spel, och sen kan du ju ta et tag där du inte använder en dator, då komer man på massa saker man kan göra med en dator... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 11 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 Mm!. men hur faan programerar man spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 1: Ladda ner dev-c++ 2: Lär dig C++ 3: Programera ett spel annars 1: Ladda ner game maker. 2: Registrera dig på varg42. 3: Kolla på youtube på tutorials. 4: Om du behöver hjälp fråga på varg42. 5: Programera spel. Kanske skriver lite lustigt men börjar bli trött nu när kl är kvart i 4 xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LeetrN Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 (redigerat) 1: Ladda ner dev-c++ 2: Lär dig C++ 3: Programera ett spel annars 1: Ladda ner game maker. 2: Registrera dig på varg42. 3: Kolla på youtube på tutorials. 4: Om du behöver hjälp fråga på varg42. 5: Programera spel. Kanske skriver lite lustigt men börjar bli trött nu när kl är kvart i 4 xD visual c++ är bättre imo, men det är nog svårt att lära sig c++ som första språk jag skulle valt delphi... Redigerat 11 Oktober 2009 av LeetrN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 Processing ser också kul ut. :) http://processing.org Jag läser en bok om det programmet och det är ganska enkelt att lära sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 11 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 Åkej, tack alla som skrivit, kanske försöker göra ett spel :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 Eller hitta något najs spel att spela, nya Wolfenstein är kul imo :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 11 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 11 Oktober 2009 Åkej, tack alla som skrivit, kanske försöker göra ett spel :DDå Då tycker jag du ska börja med game maker. Simpelt och lätt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lillasyst3r Skrivet 13 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2009 Redigera film/ tar evigheter och man är jävligt nöjd när det är färdigt (för det mesta) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 15 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Oktober 2009 Åkej, tack alla som skrivit, kanske försöker göra ett spel :DDå Då tycker jag du ska börja med game maker. Simpelt och lätt :) okej, det kostar inget va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.