Gäst jeppedoli Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 (redigerat) Hej. Det började så här med min dator Från början var det: 1,2 Ghz processor (amd duron) 256 mb ram 64 geforce 4 grafik Sen uppdaterade jag till: samma processor 1 GB RAM samma grafik Sen nu har jag uppdaterat mitt grafik till 512. Så det är jag ganska nöjd med. Skriv inte att jag har köpt massa skit uppgraderiangar för jag har faktiskt fått alla uppgraderiangar av min farbror. Det är så att jag skulle behöva en ny processor för det är det som saknas. Skulle vilja ha en bra spel processor. För typ ca 700-800. P.S jag gick in på en sida som kollar hur bra datorn klarar spelet Crysis. Det stog att allt klarade spelet. Men en sak klarade det inte och det var processorn. Och ni behöver inte skriva heller att det är bättre att köpa en ny dator än att uppdatera den här för jag har redan en jätte bra dator som klarar Cod4 lätt :P Jag vill uppdatera den här datorn för: 1. Jag vill lära mig lite om datorer. 2. Ganska roligt att mecka dator XD 3. Skulle bra att ha en extra dator som typ klara Cod4´. Redigerat 18 Oktober 2009 av jeppedoli Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 AMD är det du får titta på då. dom har bra och billiga cpus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 AMD är det du får titta på då. dom har bra och billiga cpus. men dum, du måste ju veta vad han har för moderkort? vad har du för socket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 AMD är det du får titta på då. dom har bra och billiga cpus. men dum, du måste ju veta vad han har för moderkort? vad har du för socket? ehhh, vadå dum? ._.' jag skrev ingen specifik AMD processor utan att det kanske är en AMD han borde sattsa på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
g1zm0 Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 För att kunna tipsa om en processor så måste vi veta vilken socket ditt moderkort har så vi vet vilken AMD/Intel processor som passar i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jeppedoli Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 För att kunna tipsa om en processor så måste vi veta vilken socket ditt moderkort har så vi vet vilken AMD/Intel processor som passar i den. Hur får jag reda på det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 För att kunna tipsa om en processor så måste vi veta vilken socket ditt moderkort har så vi vet vilken AMD/Intel processor som passar i den. Hur får jag reda på det då? download CPU-Z bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 AMD är det du får titta på då. dom har bra och billiga cpus. men dum, du måste ju veta vad han har för moderkort? vad har du för socket? ehhh, vadå dum? ._.' jag skrev ingen specifik AMD processor utan att det kanske är en AMD han borde sattsa på. men oj vad bra om han har intel socket då;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jeppedoli Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 (redigerat) Det står Socket A (462) :huh: (Amd) Redigerat 18 Oktober 2009 av jeppedoli Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst jeppedoli Skrivet 19 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2009 För att kunna tipsa om en processor så måste vi veta vilken socket ditt moderkort har så vi vet vilken AMD/Intel processor som passar i den.Det sitter ju redan en Amd processor så borde det inte vara Amd Socket= Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 19 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2009 För att kunna tipsa om en processor så måste vi veta vilken socket ditt moderkort har så vi vet vilken AMD/Intel processor som passar i den.Det sitter ju redan en Amd processor så borde det inte vara Amd Socket= AMD Athlon XP 3200+ är den bästa du kan ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 19 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Oktober 2009 Hej. Det började så här med min dator Från början var det: 1,2 Ghz processor (amd duron) 256 mb ram 64 geforce 4 grafik Sen uppdaterade jag till: samma processor 1 GB RAM samma grafik Sen nu har jag uppdaterat mitt grafik till 512. Så det är jag ganska nöjd med. Skriv inte att jag har köpt massa skit uppgraderiangar för jag har faktiskt fått alla uppgraderiangar av min farbror. Det är så att jag skulle behöva en ny processor för det är det som saknas. Skulle vilja ha en bra spel processor. För typ ca 700-800. P.S jag gick in på en sida som kollar hur bra datorn klarar spelet Crysis. Det stog att allt klarade spelet. Men en sak klarade det inte och det var processorn. Och ni behöver inte skriva heller att det är bättre att köpa en ny dator än att uppdatera den här för jag har redan en jätte bra dator som klarar Cod4 lätt :P Jag vill uppdatera den här datorn för: 1. Jag vill lära mig lite om datorer. 2. Ganska roligt att mecka dator XD 3. Skulle bra att ha en extra dator som typ klara Cod4´. AMD är det du får titta på då. dom har bra och billiga cpus. men dum, du måste ju veta vad han har för moderkort? vad har du för socket? ehhh, vadå dum? ._.' jag skrev ingen specifik AMD processor utan att det kanske är en AMD han borde sattsa på. men oj vad bra om han har intel socket då;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.