Hoppa till innehåll

Balanced Druid Vs Mage


Viruz256

Rekommendera inlägg

Har gjort en Balanced druid på en ny server, efter att ha spelat som frost mage, men börjar fundera på att göra en ny mage.

Min fråga är vilka som är "bäst" i pvp. Villa ha en caster Dps class, så tänker inte köra feral eller resto på min druid.

Vad skulle ni ha gjort, och varför?

 

EDIT: Har druider någon spell som fungerar ung som "mana shield" eller "frost shield"(eller vad den nu heter)?

Redigerat av Viruz256
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har gjort en Balanced druid på en ny server, efter att ha spelat som frost mage, men börjar fundera på att göra en ny mage.

Min fråga är vilka som är "bäst" i pvp. Villa ha en caster Dps class, så tänker inte köra feral eller resto på min druid.

Vad skulle ni ha gjort, och varför?

 

EDIT: Har druider någon spell som fungerar ung som "mana shield" eller "frost shield"(eller vad den nu heter)?

Nice att du kan frost mage spells.

 

Balance druid har ingen shield så dom dör direkt men dom har typ ganska hög dmg om dom får castae, mest dör dom på några melee av en warrior eller dk. Ska du rolla balance druid så blire bara BG för dig, resto eller feral i arena. Dom kan inte heala utan att förlora boomkin form och dör direkt, det enda balance druider kan göra är att sitta i ett vehicle i SotA och cyclone spamma och entangle root spamma.

 

Håll dig till mage och deras "frost shield" eller vad den nu heter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har gjort en Balanced druid på en ny server, efter att ha spelat som frost mage, men börjar fundera på att göra en ny mage.

Min fråga är vilka som är "bäst" i pvp. Villa ha en caster Dps class, så tänker inte köra feral eller resto på min druid.

Vad skulle ni ha gjort, och varför?

 

EDIT: Har druider någon spell som fungerar ung som "mana shield" eller "frost shield"(eller vad den nu heter)?

Nice att du kan frost mage spells.

 

Balance druid har ingen shield så dom dör direkt men dom har typ ganska hög dmg om dom får castae, mest dör dom på några melee av en warrior eller dk. Ska du rolla balance druid så blire bara BG för dig, resto eller feral i arena. Dom kan inte heala utan att förlora boomkin form och dör direkt, det enda balance druider kan göra är att sitta i ett vehicle i SotA och cyclone spamma och entangle root spamma.

 

Håll dig till mage och deras "frost shield" eller vad den nu heter.

 

Problemet är att jag har bytat server, pga att jag inte gillar den andra.

Kollade lite på youtube, och Balanced druider verkade rätt så bra i pvp, men frost mage e oxå väldigt bra... Har rätt svårt att bästämma mig..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frost mage klara 1vX bättre än druid, och druider dör inte direkt, druider är faktiskt ganska najs i PvP, i alla speccs

Jag själv skulle aldrig köra balance druid i pvp. PvE möjligtvis, men i PvP ska man gå Feral eller resto hela vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni vet inte vad ni snackar om någon av er....

Bommkin är absolut inte dåligt i arena Finns gott om boomkins på 2k raiting. Det gäller bara att du vet hur man spelar vilket dock inte är lätt med boomkin i pvp.

Det finns gott om alla klasser på 2k rating. Du kan inte basera en klass på ett par enskilda spelares rating.

Självklart går det att spela Boomkin i pvp, men eftersom jag inte spelar Boomkin, eller ens en druid så säger jag att själv skulle jag ta antingen Feral eller Resto för Arena.

 

Sen tror jag inte Boomkin är svårare än någon annan klass att spela i pvp heller. Har man läst ordentligt på dina spells, och har spelat boomkin ett tag så kan du oftast det mesta. Självklart måste man ju veta vad för CC's och andra spells som motspelaren har, men det kommer ju också efter ett tag av spelande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade lite till på youtube idag, och hittade både en balanced druid som tog en frost mage, och en feral druid som tog 2 frost mage... Det goa med druider är ju att om i fall man vill köra tank eller resto, så behöver man inte lvla en ny gubbe.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kollade lite till på youtube idag, och hittade både en balanced druid som tog en frost mage, och en feral druid som tog 2 frost mage... Det goa med druider är ju att om i fall man vill köra tank eller resto, så behöver man inte lvla en ny gubbe.

Oh neej, en druid tog 2 frost mages, finns allt möjligt med skit på youtube, det betyder inte att du kommer spela som dom eller att dom är bra för dom tog 2 grön gearade låg lvlade frost mages som inte vet vad ice barrier är.

 

Vilken klass du än söker på så kan du hitta videor vart dom smeker sina motståndare, men vem tar med 50% vinster och 50% förluster i sin film? klart man filmar i en månad sen tar bara bra matcher. Det var dock nån frost mage som skulle ge 10 000 gold om han förlorade en duel mot någon, men 1v1 och frost mage? Det går bara inte ihop, dom kan reseta duellen när dom vill, polymorph, ät, polymorph, nuke, frost nova, polymorph, ät, polymorph, nuke, frost nova, polymorph, ät, polymorph, nuke... vad vare nu igen?

 

Balance druid suger i pvp, frost mage är bra i pvp, men det tar skills om man kör mer än dueller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...