Hoppa till innehåll

High School Musical

Gäst TekkenWarrior

Rekommendera inlägg

Gäst TekkenWarrior

Diskutera allt som har med High School Musical att göra här.

Handling;

Troy Bolton är basketspelare på skolan East High i Albuquerque, New Mexico. På nyårsafton träffar han en tjej, Gabriella Montez, på en fest och tillsammans sjunger de karaoke. Gabriella och hennes mamma är nyinflyttade och när skolan börjar veckan efter träffas de igen i skolan East High School. På skolan ska man sätta upp en musikal och både Troy och Gabriella hoppas få huvudrollen, vilket verkligen inte syskonen Sharpay och Ryan gillar. De har alltid fått huvudrollerna, men nu har de fått stor konkurrens. Troys baskettränare (som dessutom är hans pappa) tycker att han borde koncentrera sig på basketen och Gabriellas kompisar anser att hon borde ägna sig åt matematik istället för att sjunga. Chad och resten av basketlaget och Taylor och hennes mattegäng försöker få Troy att säga elaka saker om Gabriella och sedan visa det genom en webbkamera. När Gabriella ser det blir hon ledsen, och bestämmer sig att inte sjunga med honom, vilket slutar med att hon och han blir på dåligt humör och Troy att inte kan koncentrera sig på basketen. Det är då Chad och Taylor bestämmer sig för att fixa ihop Troy och Gabriella igen. Men vad gör de när mattetävlingen, baskettävlingen och den andra uttagningen på musikalen är samtidigt?

Källa: Wikipedia

Här finns lite låtar som är från alla tre filmerna.

High School Musical:

High School Musical 2: http://www.youtube.com/watch?v=MWYCYQ4rVRE

High School Musical 3:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr har denna film beskådats (den första).

...det finns inga ord som kan beskriva hur ont i själen jag fick.

Jag såg trailern. Sen räckte det för mig faktiskt. Handligen är dålig, hatar musikal filmer och speciellt inte totally-kids.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...