DiRtY Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2009 yo, behöver lite hjälp med min dator. Det är så att när jag sätter på den så går allt som det ska i typ 15 sekunder (hinner inte komma till skrivbordet) och sen blir skärmen blå och det står med vit text: Windows have ben shut down to prevent damage to your computer. och efter en liten stund så stänger den av sig och sen när man sätter på den så står det bara och tjuter och skärmen är svart. Vad är fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2009 system filer saknas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 26 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Oktober 2009 system filer saknasok? Vad står det mer än "Windows has been shut down to prevent damage to your computer"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 27 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2009 Laddar upp lite bilder jag tagit medans jag försökt få liv i skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 27 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2009 (redigerat) 1. virus 2. felaktiga/trasiga drivrutiner/filer 3. fel på en hårddisk/fullt på systemdisken 4. kan vara inställningar i bios EDIT:om du har op skivan så testa med att återställa datan Redigerat 27 Oktober 2009 av pallainte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 27 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2009 Gjorde du något speciellt eller installerade något precis innan felet uppstod? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 27 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Oktober 2009 har ominstallerat datorn och nu så händer andra grejer. ungefär 20 sekunder efter att jag har kommit till skrivbordet så kommer den blåa texten upp och datorn sartas om och man får välja att starta windows normalt eller i felsäkert läge. jag startar windows normalt och får upp en ruta där windows har idenfirierat problemet med problemnamn Bluescreen, vad är detta?? det konstiga är att det är inte alltid som den kommer upp efter 20 sekunder och nu verkar den inte komma upp alls, sitter och skriver med problem datorn nu. Gjorde du något speciellt eller installerade något precis innan felet uppstod?installerade Convertxtodvd (ett program) eller vad det nu heter ca 1 vecka innan problemet uppstod, det är nog allt.Alla mina andra program har jag haft länge. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 avinstallera det och se om det funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 28 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 avinstallera det och se om det funkarhar formaterat den datorn ett par gånger, så finns infa program (förutom standard programen). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TekkenWarrior Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 Det är skumt. Du har försökt med allt som fungerar. Har dock haft samma problem, omformaterade min dator en gång och så löste sig problemet. Gå till någon tekniker med datorn, så kanske någon kan lösa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 28 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 har installerat om datorn nu (för typ femte gången), och nu verkar det funka, har inte fått upp bluescreen en enda gång eller nåt, men har ett anant problem nu, bilden är för stor och vet inte hur jag för minskar den, bilden ligger liksom en bit utanför tv:n, och när jag kollar mitt bildskärmskort (grafikkort?) så står det att det är ett standar vga på 14mb, och jag har ett Nvidia Gf 8500 på 512mb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 28 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2009 Har du drivrutiner installerade? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.