Hoppa till innehåll

Hjälp!


DiRtY

Rekommendera inlägg

yo, behöver lite hjälp med min dator.

 

Det är så att när jag sätter på den så går allt som det ska i typ 15 sekunder (hinner inte komma till skrivbordet) och sen blir skärmen blå och det står med vit text: Windows have ben shut down to prevent damage to your computer. och efter en liten stund så stänger den av sig och sen när man sätter på den så står det bara och tjuter och skärmen är svart.

 

Vad är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

har ominstallerat datorn och nu så händer andra grejer. ungefär 20 sekunder efter att jag har kommit till skrivbordet så kommer den blåa texten upp och datorn sartas om och man får välja att starta windows normalt eller i felsäkert läge.

 

jag startar windows normalt och får upp en ruta där windows har idenfirierat problemet med problemnamn Bluescreen, vad är detta??

 

det konstiga är att det är inte alltid som den kommer upp efter 20 sekunder och nu verkar den inte komma upp alls, sitter och skriver med problem datorn nu.

 

Gjorde du något speciellt eller installerade något precis innan felet uppstod?

installerade Convertxtodvd (ett program) eller vad det nu heter ca 1 vecka innan problemet uppstod, det är nog allt.

Alla mina andra program har jag haft länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TekkenWarrior

Det är skumt. Du har försökt med allt som fungerar. Har dock haft samma problem, omformaterade min dator en gång och så löste sig problemet. Gå till någon tekniker med datorn, så kanske någon kan lösa det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har installerat om datorn nu (för typ femte gången), och nu verkar det funka, har inte fått upp bluescreen en enda gång eller nåt,

 

men har ett anant problem nu, bilden är för stor och vet inte hur jag för minskar den, bilden ligger liksom en bit utanför tv:n, och när jag kollar mitt bildskärmskort (grafikkort?) så står det att det är ett standar vga på 14mb, och jag har ett Nvidia Gf 8500 på 512mb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...