Hoppa till innehåll

11 September


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Varför skulle Amerikanska regeringen frivilligt dra på sig en sån möda? Det kostade dem hundratals miljoner antar jag..

Jämför det med hur mycket krigen i mellanöstern har kostat. De som lånar ut pengar till staten för att driva denna operationen skulle nog våga investera en hel del. Om någonting kostar, så vinner någon på det, eftersom det är alltid någon som får pengarna. (lite för många "någon" där :) )
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 127
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Ni bör ändra på era datum, så att de skrivs som i övriga Sverige, d.v.s 11/9. Blev lite förvånad när jag såg på TV:n (Utan ljud), med skyltar där det stod "9/11". Så jag frågade mig själv vad som hände 9:e November, innan jag förstod att det var från USA. Men här i Sverige skriver vi datumen normalt, d.v.s ÅÅ(ÅÅ)-MM-DD.

 

Jag tror att allt det här, likt teorinerna om fusken med månlandningen är bullshit. Det är bara folk som vill ha uppmärksammhet som drar upp sådana här saker. Varför skulle Amerikanska regeringen frivilligt dra på sig en sån möda? Det kostade dem hundratals miljoner antar jag..

Snälla, fråga inte. Det är frågorna som föder de hundrameterslånga inläggen jag inte orkar läsa!

Redigerat av Fruktnystan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni bör ändra på era datum, så att de skrivs som i övriga Sverige, d.v.s 11/9. Blev lite förvånad när jag såg på TV:n (Utan ljud), med skyltar där det stod "9/11". Så jag frågade mig själv vad som hände 9:e November, innan jag förstod att det var från USA. Men här i Sverige skriver vi datumen normalt, d.v.s ÅÅ(ÅÅ)-MM-DD.

 

Jag tror att allt det här, likt teorinerna om fusken med månlandningen är bullshit. Det är bara folk som vill ha uppmärksammhet som drar upp sådana här saker. Varför skulle Amerikanska regeringen frivilligt dra på sig en sån möda? Det kostade dem hundratals miljoner antar jag..

Snälla, fråga inte. Det är frågorna som föder de hundrameterslånga inläggen jag inte orkar läsa!

 

Det är debattforumet. Om du inte vill läsa hundrameterlånga inlägg så hör du nog inte hemma här..

Att försöka stoppa en diskussion på det sättet känns lite offtopic..

 

Dave37: Om nu "någon" vill ha en byggnad bombad. Varför betalar man regeringen för det? Extremt hög risk att åka fast för det. "Tjenare, vill ni bomba en av era populäraste byggnader?" "Javisst, det vore kul.."

 

Ja, människan styrs av pengar, det vet vi. Men jag tror ändå att regeringen inte bryr sig om att få pengar i detta fallet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni bör ändra på era datum, så att de skrivs som i övriga Sverige, d.v.s 11/9. Blev lite förvånad när jag såg på TV:n (Utan ljud), med skyltar där det stod "9/11". Så jag frågade mig själv vad som hände 9:e November, innan jag förstod att det var från USA. Men här i Sverige skriver vi datumen normalt, d.v.s ÅÅ(ÅÅ)-MM-DD.

 

Jag tror att allt det här, likt teorinerna om fusken med månlandningen är bullshit. Det är bara folk som vill ha uppmärksammhet som drar upp sådana här saker. Varför skulle Amerikanska regeringen frivilligt dra på sig en sån möda? Det kostade dem hundratals miljoner antar jag..

 

Snälla, fråga inte. Det är frågorna som föder de hundrameterslånga inläggen jag inte orkar läsa!

 

Det är debattforumet. Om du inte vill läsa hundrameterlånga inlägg så hör du nog inte hemma här..

Att försöka stoppa en diskussion på det sättet känns lite offtopic..

 

Dave37: Om nu "någon" vill ha en byggnad bombad. Varför betalar man regeringen för det? Extremt hög risk att åka fast för det. "Tjenare, vill ni bomba en av era populäraste byggnader?" "Javisst, det vore kul.."

 

Ja, människan styrs av pengar, det vet vi. Men jag tror ändå att regeringen inte bryr sig om att få pengar i detta fallet..

 

de vill skapa ett hot mot människor i i-länder för att det ska stärka deras band och så de inte går emot varandra, och där kommer ¨terroristerna¨in.

 

som sagt var 9/11 ett insider job då ett sådant plan omöjligt kan förstöra infastrukturen (stavning) i nåt av wtc tornen.

 

Och det finns (fanns?) ett flertal vittnen som säger sig höra explosioner i botten av byggnaden (byggnaderna?) innan planen flög in.

 

sen oxå att USA sägs ha identifierat alla gärninsmänen är kul då över hälften av dem lever än idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave37: Om nu "någon" vill ha en byggnad bombad. Varför betalar man regeringen för det? Extremt hög risk att åka fast för det. "Tjenare, vill ni bomba en av era populäraste byggnader?" "Javisst, det vore kul.."

 

Ja, människan styrs av pengar, det vet vi. Men jag tror ändå att regeringen inte bryr sig om att få pengar i detta fallet..

Va? man betalar inte regeringen? det är inte regeringen som koordinerar attacken. Eller visst man betalar kanske visa personer inom militär och regering för att hålla masken. Klart man inte åker fast, de som står bakom WTC-tragedin kan inte dirket åka fast, de äger ekonomin, presidenten, stora delar av staten och stora delar av den globala marknaden. skulle regeringen försöka sätta dit de som står bakom skull presidenten antagligen bli mördas, marknaden skull kollapsa, folk överallt skulle bli ruinerade etc. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

För mig är det ganska uppenbart att 9/11 var ett "Inside job" så att USA kunde hälla mer bränsle på "kriget mot terrorismen". Se på Zeitgeist: Part 2, väldigt intressant just om det ämnet. Filmen tar bland annat upp:

 

- WTC hade gigantiska stålbalkar i mitten av byggnaden, dessa kunde omöjligt ha kollapsat efter att ett plan krashat i byggnaden. Resterna man hittade av balkarna pekade på att dessa hade blivit nedsmälta, förmodligen med hjälp av termit.

- Filmen där Osama Bin-Laden "erkännde" dådet var inte Osama, då Osama är vänsterhänt medans mannen på filmen var högerhänt, och Osama hade inte heller samma ansiktsform, detta kunde man tydligt se på näsan.

- Ett flygplan av stål hade blivit sönderslitet och nedsmält till ingenting, fast ändå kunde man hitta terroristens pass, av papper, som var helt oskatt.

- Tornen föll inte såsom fysiken säger att de skulle ha fallit. De föll som pannkakor, ett fenomen man normalt bara ser vid hus som ska demoleras med hjälp av små explosiva laddningar i hela huset.

- Innan tornen föll var det en explosion i garaget. Kanske en av de explosiva laddningarna som av misstag gick av för tidigt?

- Efter 9/11 så har USA fått mer makt med hjälp av "The War on Terrorism". Folket var enat, patriotiska, viftade de Amerikanska flaggorna och hade ett enat hat mot terrorister/folk från mellanöstern. Detta gjorde så att USA kunde föra sina krig i Afghanistan och Irak utan protester. Notera att Hitler även använde denna metod, han enade det tyska folket mot judarna, såsom USA nu har enat sitt folk mot "terroristerna".

 

Många fler saker nämns i Zeitgeist: Part 2, jag rekommenderar verkligen folk att se den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För mig är det ganska uppenbart att 9/11 var ett "Inside job" så att USA kunde hälla mer bränsle på "kriget mot terrorismen". Se på Zeitgeist: Part 2, väldigt intressant just om det ämnet. Filmen tar bland annat upp:

 

- WTC hade gigantiska stålbalkar i mitten av byggnaden, dessa kunde omöjligt ha kollapsat efter att ett plan krashat i byggnaden. Resterna man hittade av balkarna pekade på att dessa hade blivit nedsmälta, förmodligen med hjälp av termit.

- Filmen där Osama Bin-Laden "erkännde" dådet var inte Osama, då Osama är vänsterhänt medans mannen på filmen var högerhänt, och Osama hade inte heller samma ansiktsform, detta kunde man tydligt se på näsan.

- Ett flygplan av stål hade blivit sönderslitet och nedsmält till ingenting, fast ändå kunde man hitta terroristens pass, av papper, som var helt oskatt.

- Tornen föll inte såsom fysiken säger att de skulle ha fallit. De föll som pannkakor, ett fenomen man normalt bara ser vid hus som ska demoleras med hjälp av små explosiva laddningar i hela huset.

- Innan tornen föll var det en explosion i garaget. Kanske en av de explosiva laddningarna som av misstag gick av för tidigt?

- Efter 9/11 så har USA fått mer makt med hjälp av "The War on Terrorism". Folket var enat, patriotiska, viftade de Amerikanska flaggorna och hade ett enat hat mot terrorister/folk från mellanöstern. Detta gjorde så att USA kunde föra sina krig i Afghanistan och Irak utan protester. Notera att Hitler även använde denna metod, han enade det tyska folket mot judarna, såsom USA nu har enat sitt folk mot "terroristerna".

Många fler saker nämns i Zeitgeist: Part 2, jag rekommenderar verkligen folk att se den.

Hatet mot judar fanns ju redan där innan Hitler kom till makten. De massinvandrade till Tyskland och tog alla jobb, med mera. Det var ju därför Hitler valdes till rikskansler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...