Luxaxix Skrivet 3 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 3 November 2009 Luxaxix vill alltså ha en förhöjning när det gäller KB storleken på avatarer. Får hålla med, 20 KB är verkligen för lite. Bör höjas till 30 eller något dylikt. Nej, jag vill ha en höjning på storleken. Inte KB storleken. Du tyckte storleken på KB-storleken var för liten? Förklara gärna vad KB-storlek är för något :S Det jag syftar på är hur mycket minne den får ta, d.v.s Byte-storleken/minnesstorleken om jag ska förtydliga mig. KB = KiloBytes. Lol, I know -.- KiloBytes = 1000Bytes. Jag syftade inte på 1000Byte-storleken. 1000byte är ingen enhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 1 byte som finns uppladdad på sidan som internet måste ladda när man går in på sidan, kräver 8 bitar av din bandbredd. Om en avatar är på 20kb krävs det 160 bitar av din bandbredd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 4 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 1 byte som finns uppladdad på sidan som internet måste ladda när man går in på sidan, kräver 8 bitar av din bandbredd. Om en avatar är på 20kb krävs det 160 bitar av din bandbredd. Okay, lägsta förekommande bandbredd brukar vara 0,25Mbit.. D.v.s: 160/(2,5*10^5) = 160/250000 = 0,00064 =0,64 Promille av en Låg Bandbredd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangstaLean Skrivet 18 November 2009 Rapport Dela Skrivet 18 November 2009 tycker också att man borde få ha bilder i signaturen. Wtf? Han tycker att man borde få ha bilder i signaturen, som jag me tycker.Fast jag har en.. Fastän jag inte är FuskaVIP! Hur har du en då? :huh: De borde inte alls vara gräns fast jag vet varför det är gräns, för att om det finns många stora bilder i ett forum, så kommer det ta mycket tid innan den kommer upp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 18 November 2009 Rapport Dela Skrivet 18 November 2009 Har under en period stört mig på att man inte kan ha större avatarer än 20kb. De jag vill ha ligger i jpeg format, med absolut lägsta kvalitéen (Ser fruktansvärt ut) och ligger på 30-40kb+ Vad sägs om att användare som har högre rank än 2? 3? eller kanske varit medlemmar i ett år/halvår kan få ha större avatarer? rank 2/3 är löjligt lågt, borde i så fall gälla för folk med en rank på +5. Men det är ändå bara löjligt. vissa tycker att storleken på avatarer är mer viktigt än funktionerna eller innehållet i forumet, dessa personer skapar trådar av detta slag. Tycker att alla avatarer ser ok ut, inga som ser dåliga pga storleken. Luxaxix vill alltså ha en förhöjning när det gäller KB storleken på avatarer. Får hålla med, 20 KB är verkligen för lite. Bör höjas till 30 eller något dylikt. Nej, jag vill ha en höjning på storleken. Inte KB storleken. Du tyckte storleken på KB-storleken var för liten? Förklara gärna vad KB-storlek är för något :S Det jag syftar på är hur mycket minne den får ta, d.v.s Byte-storleken/minnesstorleken om jag ska förtydliga mig. KB = KiloBytes. Lol, I know -.- KiloBytes = 1000Bytes. Jag syftade inte på 1000Byte-storleken. 1000byte är ingen enhet. visserligen är inte kb (inte KB) en enhet utan en storhet. Men när man säger "när det gäller KB storleken på avatarer" så kan man ju förutsätta att den personen menade nått i stil med "när det gäller storleken på avatarer uttryckt i kb" och inte vara en sån besserwisser och tjata på om något totalt meningslöst och göra sig skyldigt till §3.9 i ett flertal inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.