Satisfaction Skrivet 3 November 2009 Rapport Dela Skrivet 3 November 2009 Vet inte hur många trådar jag gjort om laptopköp som inte har blivit av, men nu ska det fan bli av :) Satsar på denna Asus X61SL-6X151C Inte helt skitdåligt? Hade också tänkt fixa Windows 7(Som den inte har), men finns det någon chans att dem kan skicka datorn med Windows 7 installerat(För ett pris antagligen)? Annars köper jag väl antagligen med ett Windows 7 Home Premium(1190:-) Verkar inte finnas någon gratis uppgradering iallafall... Ska verkligen bli skönt att slippa den här mojängen som inte duger till någonting.. HP G7031 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 3 November 2009 Rapport Dela Skrivet 3 November 2009 Vet inte hur många trådar jag gjort om laptopköp som inte har blivit av, men nu ska det fan bli av :) Satsar på denna Asus X61SL-6X151C Inte helt skitdåligt? Hade också tänkt fixa Windows 7(Som den inte har), men finns det någon chans att dem kan skicka datorn med Windows 7 installerat(För ett pris antagligen)? Annars köper jag väl antagligen med ett Windows 7 Home Premium(1190:-) Verkar inte finnas någon gratis uppgradering iallafall... Ska verkligen bli skönt att slippa den här mojängen som inte duger till någonting.. HP G7031 Riktigt kap du har hittat! Den är nästan likadan som min (Samsung, 10K), bara grafikkortet som är snäppet under samt halva storleken. -Datorn- är definitivt prisvärd! Men jag vinner dock lite på att jag, som köpte Samsung, fick med en gratis uppdatering till Windows 7 som levereras till mig 1 Januari! Om du kan hitta en Samsung, eller annat märke/företag som skickar med Windows 7/uppdatering till Windows 7 och får samma prestanda för ett lägre pris totalt, så är det klart en fördel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Vet inte hur många trådar jag gjort om laptopköp som inte har blivit av, men nu ska det fan bli av :) Satsar på denna Asus X61SL-6X151C Inte helt skitdåligt? Hade också tänkt fixa Windows 7(Som den inte har), men finns det någon chans att dem kan skicka datorn med Windows 7 installerat(För ett pris antagligen)? Annars köper jag väl antagligen med ett Windows 7 Home Premium(1190:-) Verkar inte finnas någon gratis uppgradering iallafall... Ska verkligen bli skönt att slippa den här mojängen som inte duger till någonting.. HP G7031 Ser ut som en extremt prisvärd dator, men se till att du skaffar W7 x64! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 4 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 (redigerat) Dum fråga Skillnad på 32 och 64? Och liksom... fan vet inget om sådant. :o har det nått med processorn att göra? kollade på speccen på windows 7 uppgradering "1GHz 32-bitars (x86) eller 64-bitars (x64)" stod det. har det något med det att göra? Haha, skulle behöva en guide. Redigerat 4 November 2009 av Hetfield05 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
maaakus Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Dum fråga Skillnad på 32 och 64? Och liksom... fan vet inget om sådant. :o har det nått med processorn att göra? kollade på speccen på windows 7 uppgradering "1GHz 32-bitars (x86) eller 64-bitars (x64)" stod det. har det något med det att göra? Haha, skulle behöva en guide. Största skillnaden är ju att du med ett 64-bitars operativsystem kan använda mer än 3 GB minne till skillnad från 32-bitars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 4 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Fick ett svar på nåt Windows 7 forum, att man inte kan uppgradera ett 32 bitars Vista till 64 bitars W7. Får lite olika åsikter här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Fick ett svar på nåt Windows 7 forum, att man inte kan uppgradera ett 32 bitars Vista till 64 bitars W7. Får lite olika åsikter här... varför skulle man inte kunna? så om jag har 32-bit vista så skulle jag aldrig kunna uppgradera mig till 64-bit? ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 man kan uppgradera till 64 om cpun kalarar det Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 5 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 November 2009 Fick ett svar på nåt Windows 7 forum, att man inte kan uppgradera ett 32 bitars Vista till 64 bitars W7. Får lite olika åsikter här... varför skulle man inte kunna? så om jag har 32-bit vista så skulle jag aldrig kunna uppgradera mig till 64-bit? ;) uh, lär mig fortfarande om dessa operativsystem just nu.Har fått veta att en ren installation med uppgraderingsskivan är vad man ska göra för att få 64 bit OS efter att ha haft 32 bit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 5 November 2009 Rapport Dela Skrivet 5 November 2009 Man kan uppgradera från X86 (32-bitars) till X64 (64-bitars). Det kan dock bli problem med vissa program som slutar fungera, men det går alltid att installera om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 5 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 5 November 2009 På tal om program, Vad brukar följa med Asusdatorer? Ifall någon har erfarenhet. Tänkte mest ifall jag kommer ställa in Vistan och göra backup på dessa program, sedan boota med W7 skivan, ta bort Vistan, installera Windows 7 etc etc. För alla program försvinner ju när man gör en ren installation, right? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 5 November 2009 Rapport Dela Skrivet 5 November 2009 Asus'en du länkade till är prisvärd och bra, jag tror jag ska skaffa en själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.