Gäst Jiyu Skrivet 3 November 2009 Rapport Dela Skrivet 3 November 2009 (redigerat) Jo, den datorn jag har är inte så bra för mamma eller pappa stängde av den på strömavbrytaren när den uppdaterade. Sen dess har den varit lite knäpp och den vill inte ladda startsidan i webbläsaren förens efter 10min. Det tar 1-1,5h för att den ska stängas av, för att det står att den uppdaterar men det gör den inte. När jag startar den står det samma sak, "Installerar uppdateringar 1/3". Men sedan så blir skärmen svart i 2sek och sen loggas jag in. Jag har kört Startup Repairer och massa andra liknande program. Jag misstänker att när den uppdaterade och blev avbruten så vill den fortfarande uppdatera när jag sätter på och stänger av den fast den inte har några filer. Jag har prövat Windows Update men då fattar den inte och vill inte hämta uppdateringarna. Den blev även rätt så seg efter detta så ibland när jag ska dra någonting till papperskorgen så laddar den inte. Innan den här tragiska händelsen inträffade funkade datorn perfekt. Så för att få den återställd så antar jag att jag måste formatera hårddisken, men jag har inget OS på CD :( Då måste jag köpa ett sånt också, så jag tänkte om det är bättre att köpa en helt ny dator med Windows 7, den datorn jag har nu är ca. 2år gammal. På den nya datorn skulle jag tänka mig att lägga ut en 10.000 så den håller ett tag. Lägg märkte till att ni inte ska tipsa mig om en ny bra dator utan om det är värt att köpa en ny :) Lite specs på datorn som jag har nu: OS: Windows Vista Home Premium 32-bit Märke: Acer (Aspire?) Modell: L3600 Hårddisk: 320GB 5400RPM SATA RAM: 1GB DDR-2 677MHz (2GB?) Processor: Intel Core 2 Duo E4500 Grafikkort: Integrerat GMA X300 Vet inte om det där stämmer dock, det står olika om datorn överallt. Redigerat 3 November 2009 av Jiyu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 3 November 2009 Rapport Dela Skrivet 3 November 2009 Jo, den datorn jag har är inte så bra för mamma eller pappa stängde av den på strömavbrytaren när den uppdaterade. Sen dess har den varit lite knäpp och den vill inte ladda startsidan i webbläsaren förens efter 10min. Det tar 1-1,5h för att den ska stängas av, för att det står att den uppdaterar men det gör den inte. När jag startar den står det samma sak, "Installerar uppdateringar 1/3". Men sedan så blir skärmen svart i 2sek och sen loggas jag in. Jag har kört Startup Repairer och massa andra liknande program. Jag misstänker att när den uppdaterade och blev avbruten så vill den fortfarande uppdatera när jag sätter på och stänger av den fast den inte har några filer. Jag har prövat Windows Update men då fattar den inte och vill inte hämta uppdateringarna. Den blev även rätt så seg efter detta så ibland när jag ska dra någonting till papperskorgen så laddar den inte. Innan den här tragiska händelsen inträffade funkade datorn perfekt. Så för att få den återställd så antar jag att jag måste formatera hårddisken, men jag har inget OS på CD :( Då måste jag köpa ett sånt också, så jag tänkte om det är bättre att köpa en helt ny dator med Windows 7, den datorn jag har nu är ca. 2år gammal. På den nya datorn skulle jag tänka mig att lägga ut en 10.000 så den håller ett tag. Lägg märkte till att ni inte ska tipsa mig om en ny bra dator utan om det är värt att köpa en ny :) Lite specs på datorn som jag har nu: OS: Windows Vista Home Premium 32-bit Märke: Acer (Aspire?) Modell: L3600 Hårddisk: 320GB 5400RPM SATA RAM: 1GB DDR-2 677MHz (2GB?) Processor: Intel Core 2 Duo E4500 Grafikkort: Integrerat GMA X300 Vet inte om det där stämmer dock, det står olika om datorn överallt. Tja, om du vill spela lite mer och krävande spel på datorn så är det ju värt det. Annars tror jag du kan fixa den du har nu med en enkel omformatering. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jiyu Skrivet 3 November 2009 Rapport Dela Skrivet 3 November 2009 Mm, jag har faktiskt funderat att köpa några spel till PC. Det finns ju en del spel som ser roliga ut och är rätt så krävande men ändå inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 3 November 2009 Rapport Dela Skrivet 3 November 2009 Att slänga datorn tycker jag är waste of money. Formatera verkar vara enda lösningen. Tog du inte recovery eller dylikt så är det ju lite synd =/ Alt 1. Köpa nytt OS (Windows 7, 1190:- enligt en annan användare) Alt 2. Ladda ner OS illegalt. Alt 3. Köpa ett gammalt OS kanske också funkar. Alt 4. Ubuntu är gratis har jag för mig? Om du vill göra en sådan revolutionerande ändring i din vardag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Jiyu Skrivet 3 November 2009 Rapport Dela Skrivet 3 November 2009 Att slänga datorn tycker jag är waste of money. Formatera verkar vara enda lösningen. Tog du inte recovery eller dylikt så är det ju lite synd =/ Alt 1. Köpa nytt OS (Windows 7, 1190:- enligt en annan användare) Alt 2. Ladda ner OS illegalt. Alt 3. Köpa ett gammalt OS kanske också funkar. Alt 4. Ubuntu är gratis har jag för mig? Om du vill göra en sådan revolutionerande ändring i din vardag.. Mamma brände upp recovery disken :'( Den log i kartongen och jag glömde bort den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
halopro96 Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Att slänga datorn tycker jag är waste of money. Formatera verkar vara enda lösningen. Tog du inte recovery eller dylikt så är det ju lite synd =/ Alt 1. Köpa nytt OS (Windows 7, 1190:- enligt en annan användare) Alt 2. Ladda ner OS illegalt. Alt 3. Köpa ett gammalt OS kanske också funkar. Alt 4. Ubuntu är gratis har jag för mig? Om du vill göra en sådan revolutionerande ändring i din vardag.. Mamma brände upp recovery disken :'( Den log i kartongen och jag glömde bort den. ajajaja ja så kan de gå Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Mamma brände upp recovery disken :'( Den log i kartongen och jag glömde bort den.Den dog iaf med ett leende :) Man kan ju alltid låna OS-skiva av en polare :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.