Gäst Crazyshit Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Tjenare! Jag undrar hur man söker efter trådlösa nätverks om ligger nära en? Jag har en stationär dator som är direkt kopplad till vårt internet. Men jag vill alltså söka efter närliggande trådlösa nätverk så jag kan använda det nätverket också! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Du måste ha ett trådlöst nätverkskort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 (redigerat) Du måste ha ett trådlöst nätverkskort.Kan man kolla om man har det nånstans? Btw, Mitt nätverkskort heter Realtek RTL8139/810X Family Fast Ethernet NIC. Redigerat 4 November 2009 av Crazyshit Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 4 November 2009 Rapport Dela Skrivet 4 November 2009 Du måste ha ett trådlöst nätverkskort.Kan man kolla om man har det nånstans? Btw, Mitt nätverkskort heter Realtek RTL8139/810X Family Fast Ethernet NIC. Nej, det har du inte. Du kan ju köpa ett sådant här Wireless USB-kort som gör att du kan connecta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 5 November 2009 Rapport Dela Skrivet 5 November 2009 Är det inte olagligt att sniffa folks nätverk? Och sedan sitta på dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 5 November 2009 Rapport Dela Skrivet 5 November 2009 Är det inte olagligt att sniffa folks nätverk? Och sedan sitta på dom? Har jag sagt att jag ska göra det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 6 November 2009 Rapport Dela Skrivet 6 November 2009 Easy Wifi Radar. Googla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 6 November 2009 Rapport Dela Skrivet 6 November 2009 Är det inte olagligt att sniffa folks nätverk? Och sedan sitta på dom? Har jag sagt att jag ska göra det? Hehe dina grannar gör ju det på dit :P Men köp en sån prophet sa eller nån annan variant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 6 November 2009 Rapport Dela Skrivet 6 November 2009 Skulle inte tro att det är olagligt. Om man inte vill att någon annan ska vara inne på det är det ju bara att låsa... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 7 November 2009 Rapport Dela Skrivet 7 November 2009 Kan man kolla om man har det nånstans?lol'd du kan testa tanka cain and able och sniffa närliggande nätverk, dock en smula olagligt. men vad du gör är ditt eget problem =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 7 November 2009 Rapport Dela Skrivet 7 November 2009 (redigerat) Skulle inte tro att det är olagligt. Om man inte vill att någon annan ska vara inne på det är det ju bara att låsa... Inte alls olagligt... Är som att ha ett fönster öppet och någon går in. Och personen skyller på att det stod ju öppet. Samma med allt annat. Att en sida har en säkerhetsbrist och någon utnyttjar den. Ska man säga, det var ju öppet? Är det inte olagligt att sniffa folks nätverk? Och sedan sitta på dom? Har jag sagt att jag ska göra det? Jag tar "Jag undrar hur man söker efter trådlösa nätverks om ligger nära en" som att du ska ta dig in i andras nätverk. Men det är upp till var och en, hur dom resonerar det. Redigerat 7 November 2009 av Desajn Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.