Hoppa till innehåll

Svensk Eller Blatte

Ceto

Rekommendera inlägg

Jag är "blatte" men jag gillar inte fjortisar, dvs sminkdockor som röker/dricker.

Jag har inget emot svenska tjejer men jag föredrar blattar, det är bara min smak på tjejer.

Fast jag är ingen som gillar att stå i centrum och pratar mycket, jag är mycket mer lugn än vad jag är vild.

Dessutom är jag skitbra på svenska egentligen men jag brukar ändå använda mycket slang när jag snackar.

Kanske inte på forumet eftersom jag gillar att skriva rent och snyggt med stora bokstäver och punkter. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 207
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag är "blatte" men jag gillar inte fjortisar, dvs sminkdockor som röker/dricker.

Jag har inget emot svenska tjejer men jag föredrar blattar, det är bara min smak på tjejer.

Fast jag är ingen som gillar att stå i centrum och pratar mycket, jag är mycket mer lugn än vad jag är vild.

Dessutom är jag skitbra på svenska egentligen men jag brukar ändå använda mycket slang när jag snackar.

Kanske inte på forumet eftersom jag gillar att skriva rent och snyggt med stora bokstäver och punkter. :lol:

Alla är olika. Men tror att Prototype syftade på att majoriteten passar in på hans beskrivning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att man är blatte betyder det inte att man går hem till fjortisar? :mellow:

Nej, men...

Blatte = oftast gapiga och skrikiga

= ofta i centrum

= fjortisar gillar centrum

= blattar får fjortisar

Jag är en ''blatte'' som egentligen är fult ord, hatar fjortisar, ni vet, vem orkar sticka till centrum? Iallafall inte jag.

Helst sticker till dreamhack och lanar, eller nää juste jag är i dreamhack :)

Ja, jag är verkligen en annorlunda ''blatte''.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att man är blatte betyder det inte att man går hem till fjortisar? :mellow:

Nej, men...

Blatte = oftast gapiga och skrikiga

= ofta i centrum

= fjortisar gillar centrum

= blattar får fjortisar

Jag är en ''blatte'' som egentligen är fult ord, hatar fjortisar, ni vet, vem orkar sticka till centrum? Iallafall inte jag.

Helst sticker till dreamhack och lanar, eller nää juste jag är i dreamhack :)

Ja, jag är verkligen en annorlunda ''blatte''.

Jag tror du har missuppfattat det lite.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blattar går jävligt hem hos fjortistjejer.

jaså?

Du får ta reda på fakta innan du säger nåt som du vet inte är sant.

Asså blattar ( UTLÄNNINGAR ) är som svenskar bara från ett annat jävla land och ett annat jävla språk.

Jag är en men jag går fan inte hem till fjortistjejer och skit...

Vet inte varför, men att du säger att Blattar är Utlänningar får mig att vilja misshandla dig så brutalt att.. jag vet inte vad..

Blatte är helt fel ord, blatte säger man på folk man ser ner på.

Blatte = irriterande objekt. :)

Nästa gång, säg invandrare eller folk med annat ursprung.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inget fel på "blattar" i sig. Däremot utgörs ungefär 50% av all brottslighet i Sverige av s.k "blattar", fast dom bara utgör Ca. 15% av Sveriges befolkning, så det är ju inte konstigt att svenskar har fördomar mot just "blattar".

Jag vet en massa "blattar" som är väldigt lugna och trevliga av sig, och som inte har sagt ett skit om svenskar eller Sverige. Men i Sverige är man ju så grymt känslig och kan kallas rasist bara genom att kolla på en s.k "blatte".

Anledningen till att jag använder "" på ordet blatte är att jag egentligen vill kalla dom invandrare, men det blir lite sär eftersom alla andra kallar dom blatte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänk på att det är skillnad på "blatte" och invandrare. Blattar är invandrare som beter sig på ett visst sätt imo. Svenskar som beter sig på samma sätt är hobby-blattar.

Så sant som sagt.

Blatté är en person från mellanöstern som har kommit in i sverige eller har ursprung därifrån, punkt slut.

Jag har 3 blattar i min klass. Alla 3 är snälla. De är inte dumma. Men det finns en svensk kille som tror att ahn är en tjejmagnet(för att han var de för 2-3 år sedan) men typ alla hatar honom och han är kompis med 1 av blattarna(de alla 3 har mycket bra utal för svenska) och den där svenska killen tror att han e skit ball för att han har stora tröjor och lyssnar på hip-hop och slåss utan anledning. Jag gillar de där 3 blattarna men inte den där "skit coola" svenska killen.

De flesta blattar e kaxiga små töntar som inte klarar av någonting själv. Om någon blatte kommer ensam fram till dig och e kaxig eller kanske to.m slår dig och du gör motstånd lr e kaxig tillbaka så säger han/hon att den ska skicka sina kompisar, bröder blablabla på dig och hittar på en jävla historia.

Exempel på hur blattar kan bete sig.

http://www.youtube.com/watch?v=gyGIiV8s4xQ

http://www.youtube.com/watch?v=VY91Trt5vqM...feature=related

hatar såna där kaxiga små töntar som slåss och rånar

Idiot, ingen svensk har ursprung från Sverige..

Är man född här, ja då är man fanimig svensk.

Blatte är oftast ett lite elakt ord för invandrare, så som n*ger är ett slav-ord för folk med svart hy.

Man ska inte använda det då det kan leda till konsekvenser som att han spiller sin dryck på sin skjorta, blir huggen i magen med en machete osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...