Hoppa till innehåll

Favorit Film


GangstaLean
 Dela

Rekommendera inlägg

Köpte för ett par dagar sen Full Metal Jacket för 50 kr, och en box med Gudfadern 1,2 och 3 för 120. Som jag pinsamt nog inte sett. Har stora förhoppningar inför båda filmerna :D

Jag har aldrig sett Gudfadern heller, första och andra filmen har ju sjukt högt betyg på IMDb (ligger 2a & 3a på "top 250" listan). Värt och se eller ? o;
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 226
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jag har aldrig sett Gudfadern heller, första och andra filmen har ju sjukt högt betyg på IMDb (ligger 2a & 3a på "top 250" listan). Värt och se eller ? o;

Ja. Se nu!

 

Alla filmerna är sjukt bra, även om ettan och tvåan brukar rankas högst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första och andra Gudfadern är båda klassiska mästerverk och är båda värda att se.

3an är inte dålig, men den saknar en del av det som gjorde de första två så bra, men gillar man de första så är den ändå värd att kolla in.

 

Med det sagt så märks det dock att dessa filmerna är gamla, en del partier i filmerna känns väldigt utdragna, och det är väl inte den typen av film man ser om man vill ha något händelserikt där det händer något hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med det sagt så märks det dock att dessa filmerna är gamla, en del partier i filmerna känns väldigt utdragna, och det är väl inte den typen av film man ser om man vill ha något händelserikt där det händer något hela tiden.

Förmodligen sånt man får räkna med filmer från 70-talet. [:

 

Ska se om jag får tag på de !

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa gangstablingbling rullarna är ju dock Goodfellas & Scarface!

 

Goodfellas är bra. Scareface är...bra om man vill ha mycket pangpang. Som film är den inte särskilt fantastisk, men helt ok om man är ute efter lite lättsam "Al Pacino dödar massor av människor och säger coola saker"-film. Det finns en anledning till att många (även kritiker) hatar Scarface.

 

Men det beror ju som sagt på vilken typ av film man är ute efter. Gudfadernfilmerna är bra representationer av verklighetens gangsterliv under epokerna de speglar, och de skildrar även vardagslivet för en gangster. Vissa tycker de är långdragna, då det kan gå rätt länge mellan actionscenerna.

 

Alla bör se dom, men de som kommer tycka bäst om Gudfadern är de som inte bara är ute efter action i filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Goodfellas är bra. Scareface är...bra om man vill ha mycket pangpang. Som film är den inte särskilt fantastisk, men helt ok om man är ute efter lite lättsam "Al Pacino dödar massor av människor och säger coola saker"-film. Det finns en anledning till att många (även kritiker) hatar Scarface.

 

Men det beror ju som sagt på vilken typ av film man är ute efter. Gudfadernfilmerna är bra representationer av verklighetens gangsterliv under epokerna de speglar, och de skildrar även vardagslivet för en gangster. Vissa tycker de är långdragna, då det kan gå rätt länge mellan actionscenerna.

 

Alla bör se dom, men de som kommer tycka bäst om Gudfadern är de som inte bara är ute efter action i filmer.

Vad jag gillar med Scarface är inte direkt pangapang och "coola saker", storyn om hur han klättrar uppåt älskar jag.

Dock är ju panpang, fräsiga dialoger och brutala scener (motorsågsscenen främst) pricken över i.

 

Goodfellas känns mer som en "dubbel-liv" gangsterrulle. Skådespelarna och skådespeleriet är grymt bra.

Funny, how? och Shinebox scenen är verkligen fantastiska grejer i mitt tycke.

 

Nu är jag inte ett stort fan av Gudfadern, det funkar men inget jag diggar direkt.

Gudfadern har bra skådespel, men filmerna bygger mest på feta/underbara dialoger. imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dags för en fin liten lista.

 

Blade Runner

2001: A Space Odyssey

American Psycho

Braindead

Clerks

Eraserhead

Fight Club

Waking Life

Yojimbo

The Good, The Bad, The Ugly

Taxi Driver

Gummo

The Elephant Man

The Big Lebowski

One Flew Over the Cuckoo's Nest

A Clockwork Orange

Falling Down

Gayniggers From Outer Space, för titeln enbart

Där har ni förövrigt min favoritfilm, tror jag.

 

Redigerat av Jolt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst 3495abc

harry potter

star wars

sagan om ringen

batman

alla simpsons avsnitt o filmen

fast and farius

family gay starwars episodes

spider man

narniA

Haha, jag hoppas att du stavade fel med vilje...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...