DiRtY Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 Yo, mitt grafikkort har pajat så måste köpa ett nytt nu, men kan inget om detta:( antar att jag har en PCI-Experss plats, men vet inte hur man kollar det (hade ett Nvidia Geforce 8500 med 512mb innan) men undrar nu, om jag har en PCI-e plats behöver jag inte tänka på nåt mer utan alla graifkkort med PCI-e passar och fungerar utmärkt eller är det nåt mer man måste tänka på? sen gärna tips på bra grafikkort vore grymt, max 1500. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 Du måste veta hur kraftigt ditt nätaggregat är först. Lättaste sättet att se det är att öppna datorn och kolla vad som står på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 24 November 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 hade ett 300W:D så antar att jag får köpa ett nytt där med, vad kan man få för grejer om vi sätter maxpris på 1500-2000, och nätaggregatet är det väll bara att byta, men behöver väll inte tänka på nåt specielt där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 Finns rätt mycket man måste tänka på när man byter nätagg tror jag faktiskt. Jag kollade på 2 datorer jag hade och det var en del tillagda och borttagna sladdar på de olika nätaggen. Mer än så vet jag inte, men det är inte bara att köpa ett nytt alltså. 300W är minimum för 8500 som du har så om du vill uppgradera grafikkortet måste du ha nytt nätaggregat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 (redigerat) Grafikkort: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=503710 Nätagg: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=206314 Jag vet att det kan gå lite över din budget men nu får du offra dig lite för din dator xD Och yes, skulle du ha oturen att sitta med en Dell t.ex. så kan det finnas problem att byta nätagg. Har ingen egen erfarenhet av problemet men hört diverse på internet. Inget som alla har problem med dock. Redigerat 24 November 2009 av saverty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 Duger ett nätagg på 450 watt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TJaalol Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 (redigerat) Duger ett nätagg på 450 watt? beror på märken osv. beror ju även på vad du tänkt ha i datorn;) men oftast brukar ett corsair 450w räcka Redigerat 24 November 2009 av TJaalol Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 24 November 2009 Rapport Dela Skrivet 24 November 2009 :P Jag kör med bärbar, men jag menade om det räckte för grafik kortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
majskolv Skrivet 25 November 2009 Rapport Dela Skrivet 25 November 2009 (redigerat) du kan inte ha det grafikkortet till bärbar 450 är tveksammt 550 är det säkert Redigerat 25 November 2009 av NuPallarJag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
saverty Skrivet 25 November 2009 Rapport Dela Skrivet 25 November 2009 (redigerat) Väldigt, väldigt säker då min närmsta polare kör på samma lösning ^^. Självklart så är ju dock 550 watt mer framtidssäkert men 450 håller ju alla fall ;P Redigerat 25 November 2009 av saverty Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.